• مدیریت شهری
  • شهرسازی
  • اجتماعی
  • محیط زیست
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • ترافیک
  • منابع انسانی
  • رویداد اخیر
  • درباره ما
    • ارتباط با ما
فهرست
  • مدیریت شهری
  • شهرسازی
  • اجتماعی
  • محیط زیست
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • ترافیک
  • منابع انسانی
  • رویداد اخیر
  • درباره ما
    • ارتباط با ما
Home مدیریت شهری
روابط عمومی و جهادگری در عرصه تبیین

روابط عمومی و جهادگری در عرصه تبیین

by Modir
29 اردیبهشت 1401
in مدیریت شهری
0 0
0

  رضا شرفی،شهردار منطقه ۱۰تهران:

۲۷اردیبهشت در تقویم کشور به روز روابط عمومی نامگذاری شده است. این نامگذاری فرصت مغتنمی است برای قدردانی و ارج نهادن به فعالیت‌هایی که نقشی انکارناپذیر در انتقال دقیق و صادقانه رویکردها، دستاوردها و اهداف سازمانی دارد.

این امر که امروزه به دلیل رقابتی که در عرصه اطلاع‌رسانی و بالطبع، عرضه شدن روایت‌های مختلف در افکار عمومی وجود دارد، بیش از هر زمان دیگری خطیر شده است چراکه باید با تلفیق اطلاعات، تجربه، مهارت، دانش و فنون روز و با شناختی دو سویه از جامعه و دستگاه‌ها، آیینه‌ای تمام نما و پل ارتباطی میان این دو باشد.

شفاف‌سازی عملکردها به ویژه در حوزه مدیریت شهری و تصمیم‌هایی که به طور مستقیم بر زندگی مردم اثر دارد و می‌تواند موجب حال خوب شهروندان شود، دیگر مسئولیت مهم و اثرگذار روابط عمومی است که علاوه‌ بر همراه‌سازی مردم برای بهبود شرایط، در روند توسعه شهر اثرات مثبت و بی‌بدیلی خواهد داشت.

این همان موضوعی است که دکتر زاکانی، شهردار محترم تهران نیز همواره‌ در صحبت‌های خود بر آن تاکید داشته و بر نقش روابط عمومی در این باره تاکید کرده و آن را راه موثری در مقابله با فساد و تاباندن نور در گلوگاه‌های فساد و تحریف دانسته‌اند.

در این چارچوب، روابط عمومی باید مشاوری امین، اتاق فکر و تحلیلگری دوراندیش برای مدیران باشد و همانطور که شهردار محترم تهران تاکید کرده‌اند،‌ انتظارات و مطالبات مردم را در کوتاه‌ترین زمان به مدیران شهری منعکس سازد تا اختلالات، مشکلات و کاستی‌های حوزه  اجرا به سرعت مشخص و برای برطرف شدن آن اقدام شود و از سوی دیگر، با اطلاع‌رسانی درست و دقیق به مردم زمینه مشارکت شهروندان در مدیریت شهر را فراهم کنند.در واقع، روابط عمومی‌ها با تنویر افکارعمومی و اطلاع‌رسانی سریع، دقیق و صحیح به مردم، سرمایه‌های اجتماعی را برای پیشبرد اهداف کلان کشور پدید می‌آورد که اساس فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی را در فریضه جهاد تبیین تشکیل می‌دهد.

اعتمادسازی و اطمینان‌بخشی به مردم، مقابله با ماشین تحریف و تخریب بدخواهان، امیدآفرینی، تسلط به ابزارهای نوین و پرهیز از افراط و تفریط و تبدیل نشدن به بلندگوی تبلیغاتی، آن هم در زمانه‌ای که پدید آمدن شبکه‌های مجازی مختلف کار را برای مدیران روابط عمومی سخت کرده است، گویای شرایط ویژه این نهاد در دوره جدید برای پویایی، تلاش خستگی‌ناپذیر شبانه‌روزی و خروج از رخوت و سکون است.

در این راستا، نقش‌آفرینی کنشگران عرصه روابط عمومی به جهادگران عرصه تبیین، ضرورتی است که امید داریم با تلاش و کوشش این مجموعه گرانقدر در دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق بیش از پیش اهداف مدیریت شهری در دوره کنونی باشیم.

Previous Post

شفافیت تنها راه از بین بردن رانت و امضاهای طلایی است/ جلوگیری از فساد با کاهش میزان مراجعات شهروندان به شهرداری

Next Post

افزایش حقوق و مزایای نیروهای آتش‌نشانی موقتی نبوده است

Modir

Next Post
افزایش حقوق و مزایای نیروهای آتش‌نشانی موقتی نبوده است

افزایش حقوق و مزایای نیروهای آتش‌نشانی موقتی نبوده است

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • Trending
  • Comments
  • Latest

اتخاذ تدابیر اجرایی به منظور تسریع

0
ممنوعیت تردد 1500 تاکسی

ممنوعیت تردد ۱۵۰۰ تاکسی کاربراتوری از سال ۱۴۰۱

0
حمل و نقل پاک

حمل‌ونقل پاک

0
بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانی

رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانی

0
سیستم اعتبار اجتماعی چین

سیستم اعتبار اجتماعی چین چیست و چگونه کار می کند؟

28 دی 1401
تکنولوژی; بارانی بر آتش آلودگی تهران

تکنولوژی; بارانی بر آتش آلودگی تهران

26 دی 1401
نامه سرگشاده عضو شورای شهر به معاون رییس جمهور

نامه سرگشاده عضو شورای شهر به معاون رییس جمهور

18 دی 1401
ضرورت مدیریت یکپارچه آلودگی هوا و تعیین دستگاه متولی جهت اجرای قانون هوای پاک

ضرورت مدیریت یکپارچه آلودگی هوا و تعیین دستگاه متولی جهت اجرای قانون هوای پاک

13 دی 1401

أخبار حديثة

سیستم اعتبار اجتماعی چین

سیستم اعتبار اجتماعی چین چیست و چگونه کار می کند؟

28 دی 1401
تکنولوژی; بارانی بر آتش آلودگی تهران

تکنولوژی; بارانی بر آتش آلودگی تهران

26 دی 1401

دسته بندی

  • مدیریت شهری
  • شهرسازی
  • اجتماعی
  • محیط زیست
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • ترافیک
  • منابع انسانی
  • رویداد اخیر
  • درباره ما
    • ارتباط با ما
فهرست
  • مدیریت شهری
  • شهرسازی
  • اجتماعی
  • محیط زیست
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • ترافیک
  • منابع انسانی
  • رویداد اخیر
  • درباره ما
    • ارتباط با ما

لینک های مفید

شهرداری تهران

شورای شهر تهران

گروه فرهنگی رسانه ای تهران نامه، از ابتدای سال ۱۳۹۶ به صورت تخصصی در حوزه مدیریت شهری-مشخصاَ شورا و شهرداری تهران- فعالیت خود را آغاز کرد. استقلال و بی طرفی، حرفه ای گری و مخاطب محوری، ویژگی های کار تهران نامه است.
این ویژگی ها به همراه سابقه فعالیت طولانی تیم تهران نامه در حوزه های رسانه ای، فرهنگی و سیاسی، موجب شده تا امروزه تهران نامه به رسانه ای اثرگذار و مرجع در حوزه شورا و شهرداری تهران تبدیل شود.

Facebook Twitter Youtube

تمامی حقوق محفوظ است