اهم اقدامات سال جاری و برنامه‌های آتی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲؛ مدیر کل سرمایه انسانی شهرداری تهران تشریح کرد.

در رویداد معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی؛
مدیر کل سرمایه انسانی شهرداری تهران اهم اقدامات سال جاری و برنامه‌های آتی شهرداری تهران سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

▫️مدیرکل سرمایه انسانی با حضور در رویداد معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی به تشریح عملکرد سال جاری این مجموعه در راستای تحقق برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران بر مبنای تحقق عدالت شهری و همچنین سیاست‌های ۱۲گانه شهردار محترم تهران پرداخت.

مدیر کل سرمایه انسانی شهرداری تهران

▫️به گزارش روابط عمومی اداره کل سرمایه انسانی شهرداری تهران، مدیرکل سرمایه انسانی در خصوص برنامه‌های آتی شهرداری تهران گفت: اقدامات جاری و برنامه‌های آتی اداره کل سرمایه انسانی بر اساس محورهای نه‌گانه “آمار و اطلاعات، نگهداشت و جبران خدمت، برنامه‌ریزی منابع انسانی و آموزش‌های تخصصی، خرسندسازی، مدیران انتصابی، به‌کارگیری و تبدیل وضعیت ایثارگران، هوشمندسازی، ارتقای پاسخ‌گویی و بازدیدهای میدانی، تردد، انضباط اداری و ارزیابی عملکرد کارکنان قراردادی” در دستور کار قرار گرفت.
▫️مردانی درباره وضعیت آماری کارکنان شاغل در شهرداری تهران به فعالیت ۵۵۵۴۰ نیرو اشاره کرد و گفت: ۱۱۵۵۳ نیروی زن و ۴۳۹۸۵ نیروی مرد به‌صورت قراردادی، ثابت، رسمی، قرارداد دائم و مستقیم با ماهیت کارمندی و کارگری مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان پایتخت می‌باشند.
▫️مدیرکل سرمایه انسانی مجموع مکاتبات و احکام صادره در سال جاری را ۱۵۳۵۸۱ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۰۷۹۸۳ مورد مکاتبه و ۴۵۵۹۸ مورد مربوط به احکام صادره است.
▫️وی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی مبنی بر تبدیل وضعیت استخدامی مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران گفت: ۸۳ حکم استخدام ثابت قطعی برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد و بالاتر، ۲۸۹۵ حکم برای کارکنان ایثارگر قراردادی و ۳۶۲ حکم برای نیروهای ایثارگر حجمی صادر شد.
▫️مدیر کل سرمایه انسانی با بیان این‌که امسال برای اولین‌بار از سوی این اداره‌کل، احکام کارمندان ثابت به‌صورت گروهی صادر شد، از صدور ۴۱۹۰۴ حکم برای کارمندان ثابت و ۱۳۳۶ حکم برای کارگران رسمی در راستای متناسب‌سازی پرداخت حقوق و مزایا خبر داد و اضافه کرد: طی سال جاری ۱۹۰ حکم خروج از خدمت برای کارکنان ثابت نیز صادر شده است.
وی با اشاره به بازنگری و ابلاغ شیوه‌نامه مسیر ارتقای شغلی سطوح ارشد، خبره و عالی از رشد ۱۳۰ درصدی احکام مذکور در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با بررسی‌های صورت‌گرفته طی یک‌سال از دی‌ماه ۱۴۰۰، ۲۳۱۳ نفر از کارکنان شهرداری‌تهران دارای شرایط احراز، از عناوین سطوح ارشد، خبره و عالی برخوردار شدند.
▫️مردانی به‌روزرسانی اطلاعات ۹۶۸ مدیر انتصاباتی در سامانه تردد، بررسی شرایط کارگزینی ۳۷۷ فرد پیشنهادی جهت اشتغال در پست مدیریتی و شرایط احراز ۳۹۴ مدیر سرپرست بر اساس دستورالعمل انتصاب مدیران ۴ و ۵، صدور ۲۰۳۶ و ۲۹۶ حکم به‌ترتیب مرتبط با کارگزینی و ترفیعات کارمندی را بخشی از فعالیت محور مدیران انتصاباتی عنوان کرد.
▫️مدیر کل سرمایه انسانی در زمينه چابك‌‌سازی و ارتقاء بهره‌وری کارکنان قراردادی به ابلاغ دستورالعمل “ارزيابي عملكرد كاركنان قراردادي در سال ۱۴۰۱” و ارزیابی کارکنان قراردادی اشاره کرد.
▫️وی با تاکید بر لزوم فراهم‌سازی محیطی سالم و تشویق کارکنان به رعایت ضوابط اداری، از برگزاری ۲۰ جلسه کمیته انضباط کار کارکنان قراردادی تابع‌قانون‌کار خبر داد و گفت: در این جلسات به ۴۴۴ پرونده ارجاعی رسیدگی شد.
▫️مردانی با اشاره به تدوین برنامه چهارساله چهارم حوزه سرمایه انسانی به تشریح آن پرداخت و گفت: دوره‌های آموزشی با ۶۴۶۰ نفرساعت به‌منظور ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش راندمان‌کاری ایشان برگزار شد.
▫️مدیرکل سرمایه انسانی در ادامه نقش اقدامات رفاهی و کمک‌های غیرنقدی در ارتقای کیفیت‌کار نیروی انسانی را ضروری برشمرد و بیان کرد: با طراحی، تدوین و رونمایی از بسته خرسندساز، خدمات محورهای رفاهی و معیشتی مرتبط به اداره کل سرمایه انسانی در حال اجرا می‌باشد.
▫️او درباره محور هوشمندسازی گفت: توسعه سامانه، زیرسامانه‌های جامع منابع انسانی و همچنین فرآیندهای سیستمی اداری مدیریت منابع انسانی در دستور کار قرار گرفت و اصلاح فرآیندهای منتخب کاری و الکترونیکی‌سازی آن‌ها در حال بررسی و تکمیل می‌باشد.
▫️وی در خاتمه بر صيانت و تكريم همكاران گرامی، تسریع و تسهیل در امور پرسنل و ارتقای سطح رضایت‌مندی آن‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: در دو ماه گذشته بازدید از مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها، نشست هم‌اندیشی با مدیران، فعال‌سازی درگاه سامانه ملاقات کارکنان، برگزاری جلسات حضوری و پاسخ‌گویی به همکاران متقاضی صورت پذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.