نشست خبری شهردار منطقه ۹ با اصحاب رسانه

شهردار منطقه ۹ در دیدار با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال ۱۴۰۱ حوزه های شهری ، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران حاضر در جلسه بود.

نشست خبری شهردار منطقه۹ با اصحاب رسانه

شهردار منطقه ۹ در دیدار با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال ۱۴۰۱ حوزه های شهری ، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران حاضر در جلسه بود.
کسب رتبه‌ نخست پیشرفت فیزیکی شهرداری منطقه۹ در پروژه‌‌های توسعه محله‌ای
به گزارش تهران نامه؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه در نشست خبری که به منظور ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ برگزار شد، بیان کرد: منطقه۹ حدود ۱۹۲۱ هکتار وسعت دارد که از این میزان حدود ۱۲۰۰ هکتار در اختیار پادگان‌های نظامی تهران و فرودگاه مهرآباد قرار دارد. از باقیمانده پارسل‌های مسکونی، خدماتی، تجاری و پهنه‌های موجود نیز حدود ۵۷ درصد بافت فرسوده است و به همین دلیل این منطقه در بین مناطق ۲۲گانه در رتبه دوم بافت فرسوده قرار دارد.
وی با بیان اینکه امسال ۱۹۵ میلیارد تومان بودجه برای پروژه‌های عمرانی، اجتماعی، خدمات شهری و ترافیکی در اختیار شهرداری منطقه ۹ قرار گرفته بود، افزود: این بودجه بدون در نظر گرفتن بودجه‌های هزینه‌ای و حقوق و دستمزد است.
شهردار منطقه۹ در خصوص پیشرفت فیزیکی این منطقه در سال جاری اظهار کرد: با توجه به‌ گزارش سامانه کنترل پروژه شهرداری تهران، منطقه۹ در حوزه کنترل پروژه احداثی و تملک دارایی سرمایه ای با ۸۲/۶ درصد در رتبه اول پیشرفت فیزیکی در بین مناطق ۲۲گانه قرار دارد و در تلاش هستیم که در مدت زمان باقیمانده پیشرفت این پروژه‌ها به 100درصد برسد.
مرتضوی در ادامه در مورد پروژه‌های توسعه محله‌ای و کوچک مقیاس هم عنوان کرد: امسال ۵۳ عنوان پروژه توسعه محله‌ای با اعتباری حدود ۶۰میلیارد تومان داشتیم که از حیث تعداد و اعتبار تخصیص یافته پروژه‌ها توانستیم در بین مناطق ۲۲گانه به رتبه ششم برسیم.
وی اضافه کرد: با توجه به گزارش سامانه کنترل پروژه، این منطقه در ۵۳ پروژه شامل ۳۸ پروژه عمرانی، ۱۲ پروژه خدمات شهری، ۲پروژه اجتماعی و یک پروژه ترافیکی با ۹۹/۵۷ درصد پیشرفت در صدر جدول سلسله مراتبی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های توسعه محلی قرار دارد و تا پایان سال این پیشرفت به ۱۰۰درصد خواهد رسید.

نشست خبری شهردار منطقه۹ با اصحاب رسانه
نشست خبری شهردار منطقه۹ با اصحاب رسانه

مرتضوی در مورد پایش طرح تفصیلی این منطقه عنوان کرد: با اقدامات انجام شده حریم ۷و نیم متری خیابان زرند که یکی از دلایل اصلی عدم صدور پروانه ساختمانی و ایجاد بافت فرسوده و ناکارآمد بود، حذف شد. همچنین در خصوص بازنگری در پهنه خیابان گزل خو محور آزادی و پروژه بررسی بازآفرینی پایدار محور فتح نیز مطالعاتی انجام شده است. در اجرای آرای ماده صد نیز منطقه ۹در رتبه چهارم قرار دارد.
شهردار منطقه ۹ تهران اضافه کرد: در بحث صدور پروانه علی رغم رکود توانستیم با توجه به تسهیل و تسریع در صدور پروانه از عدد ۱۷۵ به ۲۰۰ مورد پروانه در سال جاری برسیم که این رقم تا پایان سال به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد.
مرتضوی در ادامه در مورد اقدامات معاونت فنی و عمرانی توضیح داد: اجرای ۲۶ هزار و ۱۸۲ متر مربع آسفالت مکانیزه در پروژه های عمرانی، ۱۳ هزار و ۶۳۶ متر مربع در پروژه های توسعه محله ای با استفاده از ۸هزار و ۷۶۰تن آسفالت، اجرای ۳۴ هزار و ۱۴۵متر مربع لکه‌گیری آسفالت در پروژه های عمرانی، اجرای ۱۸ هزار و ۱۸۲مترمربع در پروژه های توسعه محله ای با استفاده از ۵ هزار و ۷۵۶تن آسفالت، اجرای هزار مترمربع پیاده‌روسازی در پروژه های عمرانی، ۳۵۰ متر مربع در پروژه های توسعه محله ای، اجرای ۲هزار و ۵۰۰متر مربع احداث و مرمت جداول و انهار در پروژه های عمرانی و ۵هزار و ۵۵ مترمربع در پروژه های توسعه محله ای، تعریض بزرگراه آیت الله سعیدی به مساحت ۳هزار متر‌مربع حدفاصل میدان فتح تا خیابان دستغیب به منظور کاهش بار ترافیکی جنوب به شمال بزرگراه آیت الله سعیدی و میدان فتح، ترمیم و بهسازی شبکه جمع آوری آب‌های سطحی در ۳۷ معبر به طول ۸هزار و ۵۰۰متر‌مربع ، توسعه شبکه فاضلاب 148 کیلومتر، اجرای 4هزار متر مربع اصلاح هندسی از جمله اقدامات حوزه عمرانی بوده است.
وی به اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری نیز اشاره کرد و افزود: در پروژه یادگار امام (ره) جابجایی درختان در این محدوده انجام شده است. همچنین فعالیت هایی در حوزه جداره سازی، نقاشی دیواری محیطی به میزان ۱۴هزار و ۶۰۰متر مربع، احداث و راه‌اندازی شب بازار و ۲۰ غرفه در خیابان بدر الزمان قریب و اجتماعی، احداث و بازسازی ۵۳ مورد سرویس های بهداشتی بوستان ها، طراحی و اجرای شبکه آب رسانی فضای سبز به میزان ۱۰هزار متر طول، بازپیرایی و بازسازی فضای سبز به میزان ۷هزار متر‌مربع ، لایروبی دریاچه المهدی و اجرای طرح شبکه تفکیک از مبدا پسماند و همچنین افتتاح خانه‌های محیط زیست و آغاز پویش سفیران محیط زیست برای نخستین بار در مدارس منطقه ۹شهر تهران‌ از مهمترین اقدامات این حوزه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.