آغاز عملیات احداث شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره)

صبح روز شنبه پنجم شهریورماه سال 1401، عملیات احداث شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) طی مراسمی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران آغاز خواهد شد.

به گزارش تهران نامه، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) از میدان شهیدان(جی) آغاز شده و پس از عبور از اراضی پادگان جی در تراز منهای یک(زیرگذر) تا غرب میدان فتح و سپس از طریق بزرگراه فتح تا تقاطع بلوار بهار و نهایتا بزرگراه شهید بروجردی ادامه می یابد.

وی طول این مسیر بزرگراهی را حدود 5 کیلومتر عنوان و خاطرنشان کرد شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) علاوه بر برخورداری از یک تقاطع غیرهمسطح 3 سطحی با میدان شهیدان و عبور از زیر بلوار 45 متری استاد معین، در میدان فتح نیز به یک تقاطع غیرهمسطح 3 سطحی تجهیز می شود. همچنین به منظور اتصال این مسیر بهم پیوسته بزرگراهی به بلوار بهار، بزرگراه شهید بروجردی و در نهایت آزادراه تهران- ساوه، احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه فتح با بلوار بهار نیز در دستور کار این پروژه قرار دارد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بیان آنکه تقاطع میدان شهیدان یک تقاطع 3 سطحی شامل تراز همسطح به منظور فراهم ساختن دسترسی های محلی، مسیر زیرگذر با هدف تامین باندهای تندرو و همچنین یک مقطع تونلی به طول حدود 250 متر در مسیر تندروی میدان فتح به سمت میدان جی است، یادآور شد: در محدوده بلوار استاد معین که از سال 1399 زیربار ترافیک قرار گرفته است نیز مسیرهایی به منظور تامین گردش های ترافیکی موردنیاز از جنوب بلوار استاد معین به محدوده پادگان و نیز زیرگذر بزرگراه یادگار امام(ره) (به سمت میدان شهیدان) پیش بینی شده است.

شعبانی در تشریح دسترسی های طراحی شده در تقاطع میدان فتح با تاکید بر اینکه به جز پل جهتی غرب به شمال، سایر مسیرهای دسترسی این تقاطع در تراز صفر و منهای یک جانمایی شده است، گفت: مجموعه گردش های ترافیکی مورد نیاز به منظور اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) با بزرگراه فتح و بزرگراه آیت الله سعیدی، در محل این تقاطع تامین خواهد شد.
وی املاک نهادی شامل پادگان جی و سوله های آموزش و پرورش را از مهمترین موانع اجرایی پروژه دانست و یادآور شد با توجه به اجرای مسیر اصلی این پروژه در تراز منفی یک با معارضین تاسیساتی مختلفی از قبیل لوله های انتقال آب، لوله های گاز، کانالهای تاسیساتی برق و شبکه های مخابرات و فیبر نوری مواجه خواهیم بود.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، احداث شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) و اتصال آن به تقاطع بزرگراه فتح با بلوار بهار با توجه به پروژه های در حال اجرای بزرگراه شهید بروجردی و بلوار بهار، این معبر بزرگراهی شمالی- جنوبی را به جاده ساوه متصل و به عنوان یکی از محورهای اصلی غرب تهران که از شمال غرب تا جنوب غرب امتداد دارد، مطرح خواهد ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.