ضرورت رسیدگی به پرونده های حقوقی سنوات گذشته سازمان سرمایه گذاری

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعیین تکلیف پرونده های حقوقی سنوات گذشته سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی باید در برنامه مشترک این سازمان و اداره کل حقوقی قرار گیرد.

به گزارش «تهران نامه» به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران “نرجس سلیمانی” در دیدار با مدیرعامل و مدیران سازمان سرمایه گذاری گفت: برخی از پرونده های حقوقی سنوات گذشته سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی که قابلیت رسیدگی و تعیین تکلیف در سازمان سرمایه گذاری را ندارند لازم است با تشکیل کارگروهی متشکل از شورای شهر، معاونت مالی و اقتصاد شهری و مرکز حقوقی در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر تقویت ساختار حقوقی سازمان سرمایه گذاری در تعیین تکلیف پرونده های سنوات گذشته افزود: ساختار حقوقی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی نیازمند تقویت و توجه بیشتر است و باید هرچه سریعتر نسبت به تقویت ساختار و تامین کارشناسان حقوقی مجرب در این سازمان اقدام شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران افزود: متاسفانه در سنوات گذشته نظارت مناسبی بر نحوه اجرای پروژه های مشارکتی شهر تهران صورت نگرفته است که بعضا شاهد تخلفات و مشکلات حقوقی در برخی پروژه ها هستیم که شهرداری تهران به ویژه مناطق باید با تغییر شکل نظارت به صورت دقیق تر به مسایل نظارتی بپردازند.

وی در ادامه با تاکید بر اعتبار سنجی سرمایه گذاران توسط سازمان سرمایه گذاری افزود: به منظور شناسایی سرمایه گذاران مطمئن و مجرب، ضروری است سازمان سرمایه گذاری علاوه بر فرخوان عمومی قبل از انتخاب سرمایه گذار و آغاز پروژه ها نسبت به اعتبار سنجی سرمایه گذاران و انتخاب افراد اصلح اقدام کند.

سلیمانی در ادامه تقویت روابط میان سازمان سرمایه گذاری و اداره کل املاک و مستغلات شهرداری تهران را ضروری دانست و افزود: هرچقدر تعاملات میان سازمان سرمایه گذاری و اداره کل املاک و مستغلات شهرداری تهران افزایش یابد به همان اندازه شاهد کاهش مشکلات در فروش املاک مشارکتی خواهیم بود.

وی در پایان از حمایت همه جانبه شورای اسلامی شهر تهران در تعیین تکلیف پرونده های حقوقی سنوات گذشته سازمان سرمایه گذاری خبر داد و گفت: شورای شهر تهران این آمادگی را دارد در کنار شهرداری تهران در جهت تسریع و تسهیل و حل و فصل پرونده های حقوقی سازمان سرمایه گذاری گام بردارد.

همچنین در ادامه این نشست، “مهدی شریفیان” مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی به ارایه گزارشی از فرصت های سرمایه گذاری پیش رو و همچنین مشکلات مربوط به پرونده های حقوقی سنوات گذشته پرداخت و خواستار حمایت بیشتر اداره کل حقوقی شهرداری تهران در تعیین تکلیف این پرونده ها شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.