گزارش مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق از پیشرفت قابل ملاحظه پروژه های این سازمان

صبح امروز شنبه نوزدهم شهریور ماه سال 1401 و همزمان با چهارمین شنبه «امید و افتخار»، فاز نخست بوستان ایرانیان طی مراسمی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حمیدرضا صارمی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، هادی حق بین مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، ، تورج فرهادی سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهرداری پایتخت به بهره برداری رسید.

به گزارش «تهران نامه» به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران طی سخنانی در این مراسم با بیان آنکه وعده داده بودیم کاهش فاصله شمال و جنوب انجام و عدالت در شهر جاری شود، بوستان ایرانیان را یکی از نمودهای این تلاش دانست و اضافه کرد: منطقه ۱۹ ظرفیت مناسبی برای ایجاد الگوهای زیست شهری دارد و سازمان نوسازی مکلف شده که چهره مناطقی که در آن تهدیداتی از این جنس وجود دارد را متحول کند. ۲۳ کوره آجرپزی که تهدید است به بزرگترین فرصت این منطقه تبدیل خواهد شد و برخی از مناطق جنوبی باید در سال‌های آتی آن گونه تغییر کند که برخی افراد از نقاط مختلف شهر با اقبال به مناطقی مانند ۱۵ و ۱۸ و ۱۹ رجوع و به این مناطق به عنوان الگو نگاه کنند.
وی بیان کرد: باید در مسیری باشیم که پیشران ها و الگوهایی خلق کنیم که منطقه ۱۹ از این الگوهاست و در آینده نزدیک چهره این منطقه تغییر خواهد کرد ؛ همان طور که خرابه های گذشته در این نقطه تبدیل به این بوستان شد که بوستانی الگو در بحث مناسب سازی است.

زاکانی یادآور شد: قبل از انقلاب فضای سبز پیرامونی و داخلی تهران ۴هزار و ۲۰۰هکتار بود. تهران ۷۵ پارک بزرگ و کوچک داشت اما امروز تهران ۵۹ هزار هکتار فضای سبز دارد و علاوه بر این، مسیری دنبال می شود که هزار و ۵۰۰ هکتار برای امسال به سرانه فضای سبز اضافه شود و در داخل شهر نیز با تملک ها و توسعه فضای سبز از آن به عنوان یک تنفس گاه استفاده کنیم.
شهردار تهران عنوان کرد: این مورد یکی از هزاران مواهب انقلاب اسلامی برای شهر تهران است که ۷۵ پارک تهران تبدیل به ۲هزار و ۳۴۶ پارک شد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز طی سخنانی در این مراسم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث بوستان ایرانیان از دوره چهارم مدیریت شهری، یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه در آن زمان پیش نرفت. شهروندان می‌بینند که پروژه‌های گذشته و متوقف مانده اکنون افتتاح می‌شوند و انشاالله پروژه‌های باقی مانده نیز هرچه سریع‌تر افتتاح شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید از تمام اقوام کشور نشانه‌هایی در این بوستان دیده می‌شد تا علاوه بر فضای سبز محیطی، مشاهده یک ایران کوچک هم فراهم می‌شد، افزود: این مکان نباید فقط فضای سبز باشد بلکه امیدواریم در کنار این بوستان، محیطی برای آموزش فراهم شود. انشاالله چنین طرحی در فاز دوم این بوستان اجرایی و محیطی آموزشی برای مردم، دانش آموزان و گردشگران فراهم شود.

در ادامه این مراسم هادی حق بین مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، طی سخنانی افتتاح بوستان ۱۶ هکتاری ایرانیان در منطقه 19 را قدمی کوچک در راستای خدمت رسانی به شهروندان تهرانی دانست و با بیان آنکه مجموعه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، برنامه ریزی دقیقی به منظور تکمیل و افتتاح پروژه‌ها در قالب یک زمان بندی مشخص انجام داده است، خاطرنشان کرد: ۱۱ پروژه سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران تا ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ضمن قدردانی از مجموعه دست اندرکاران پروژه احداث بوستان ایرانیان، از بوستان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در منطقه ۱۷ به عنوان یکی دیگر از پروژه های قابل بهره برداری سازمان عمرانی مناطق یاد و اضافه کرد: در راستای رفع معضل و کمبود فضای پارک خودرو و با هدف تامین فضای پارک 1000 دستگاه خودرو در تلاش هستیم تا 2 پروژه احداث پارکینگ طبقاتی امیرکبیر و پارکینگ طبقاتی مینابی در مناطق ۱۴ و ۱۵ را به بهره برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت بحران در پایتخت گفت: در این دوره ۴ پایگاه مدیریت بحران و پشتیبانی آماده و تحویل بهره بردار شده و در ماه‌های آتی نیز ۵ پایگاه دیگر تحویل ستاد مدیریت بحران خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.