وجود ۵۴ نقطه خطرآفرین در منطقه ۲۱

سی و سومین جلسه کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران به میزبانی شهرداری منطقه ۲۱ تهران و با موضوع بررسی ناایمنی های موجود در ساختمان ها و اماکن صنعتی این منطقه برگزار شد.

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران: سازمان آتش نشانی موارد احصاء شده را گزارش می‌دهد و عملا مناطق ۲۲گانه صفر تا صد مسئول رسیدگی و پیگیری ویژه هستند. اطلاع رسانی و صحبت درخصوص تبعات ناایمنی بر زندگی مردم، می‌تواند مواردی را که از بازدید و تشکیل پرونده استنکاف کرده اند، پای میز مذاکره آورد.

نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران: بر اساس سند کاهش خطر محلات شهرداری تهران، ۵۴ مورد خطرساز در منطقه ۲۱ شناسایی شده است و درخصوص رفع خطرها، وضعیت مطلوبی وجود ندارد. ادغام کمیته های مختلف ستاد مدیریت بحران، می‌تواند سرعت بخش روال کارها باشد. رفع خطرها و همراهی با مناطق و سازمان آتش نشانی موجبات خرسندی همگان را در پی خواهد داشت. تشکیل کمیته ای با هدف بررسی موارد و حوادث خطرناک مانند فرونشست ها، نزدیکی به گسل خرگوش دره، گودهای رها و شده و پرخطر، موضوعات پدافندی و همجواری صنایع با مناطق مسکونی می‌بایست در اولویت باشد.

محمدرضا پوریافر، شهردار منطقه ۲۱: بافت کاملا متفاوت منطقه ۲۱، مبحث ایمنی و تمهیدات آن را با مسائل پیچیده تری مواجه می‌کند. ساختمان های اماکن صنعتی در منطقه ۲۱، عمدتا دارای میانگین سنی ۵۰ سال و بالاتر هستند. رعایت الزامات ایمنی و چک لیست های HSE می‌بایست جزء اولویت ها باشد. حضور مستمر نمایندگان صنایع و اماکن نظامی تحت مدیریت واحد و یکپارچه، در جلسات کمیته ایمنی می‌تواند آنان را همراه تر سازد.

در پایان این جلسه؛ از مادر گرانقدر شهید آتش نشان علی خورشیدفر که در سال ۱۳۹۷ بر اثر سانحه در محل عملیات اطفاء حریق در یکی از اماکن صنعتی منطقه ۲۱ به رجه رفیع شهادت نائل آمدند، تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.