گره کور ساخت‌وساز با فعالیت قرارگاه مسکن باز می‌شود/ قرارگاه در تمامی مناطق ۲۲گانه تهران فعال است

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد تا با ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی جدید در تهران با هدف باز آفرینی بافت فرسوده شهری؛ مشکل فرسودگی در پایتخت رفع شود.

عصر امروز چهارشنبه ۱۱ اسفندماه، آیین مبادله تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران) و شهرداری تهران با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی و علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد.

علیرضا زاکانی در این مراسم ضمن تبریک سالروز مبعث پیامبر گفت: ما در شهر تهران با دو ویژگی نامبارک بافت فرسوده و افزایش قیمت مسکن و اجاره بهای آن روبه رو هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار و ۴۵۶۰ هکتار بافت فرسوده روبه رو هستیم که با وجود گسل های اطراف تهران احتمال بروز خطراتی با بروز حوادث طبیعی مانند زلزله وجود دارد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه باید این محدوده های پر خطر تعیین تکلیف شود، بیان کرد: وجود این معضلات در تهران برنامه ریزی و رفع موانع سر راه احیای بافت فرسوده را در مقابل مدیریت شهری قرار داده تا ضمن پیگیری جدی به گونه ای عمل شود تا ضمن دگرگونی چهره شهر، با ایجاد سرانه های هفتگانه خدماتی امکان زیست بهتری را در محدوده بافت های فرسوده و ناپایدار ایجاد کنیم.

زاکانی با اشاره به افزایش قیمت مسکن و اجاره بهای آن یادآور شد: قیمت هر متر مسکن در تهران به اندازه ای افزایش داشته که از استطاعت مردم بالاتر رفته و فشار مضاعفی را به سبد خانوار مردم تهران تحمیل می کند.

وی افزود: برای تغییر این معادله و حرکت در یک مسیر جدید، قانون تولید مسکن و ورود دولت به موضوع ساخت جهادی مسکن می تواند فرصت مغتنمی را در این حوزه ایجاد کند.

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر مدیریت شهری با ایجاد قرارگاه جهادی مسکن به صورت عموم تسهیلات ویژه ای را در زمینه ساخت و ساز در تهران در نظر گرفته است.

وی افزود: این تسهیلات با رویکرد احیا و نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شده تا گره کور ساخت و ساز و صدور پروانه در تهران باز شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه نیاز پایتخت به مسکن بالاست، گفت: می توان با تجمیع ریزدانه ها و استفاده از ظرفیت های دولتی و امکاناتی که قرارگاه جهادی مسکن ایجاد می کند ضمن اجرای تعهداتی که به سازندگان و سرمایه گذاران در این زمینه داریم زمینه ساخت و ساز فعال در تهران را ایجاد می کنیم.

زاکانی با تاکید بر اینکه تهران به دلیل شرایط خاص خود نیاز به تولید مسکن بیشتری دارد؛ افزود: امروز با امضای این تفاهم نامه امکان ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در هر سال فراهم می شود.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر قرارگاه جهادی مسکن در تمامی مناطق ۲۲گانه شهر تهران فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.