روز بزرگراهی شهردار تهران؛ آغاز عملیات احداث و بازدید سه بزرگراه

پیش از ظهر امروز دوم مردادماه سال 1401، طی مراسمی با حضور دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران عملیات احداث فاز نخست پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری آغاز شد.

به گزارش تهران نامه به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در این مراسم که عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، محمدامین سالاری پور شهردار منطقه 14، سید مهدی صباغ شهردار منطقه 15 و جمعی از دست اندرکاران اجرایی نیز حضور داشتند، کلنگ آغاز عملیات اجرایی فاز نخست بزرگراه شهید شوشتری توسط شهردار تهران به زمین خورد و به این ترتیب عملیات احداث این بزرگراه رسما آغاز شد.

عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران طی سخنانی در حاشیه این مراسم، با بیان آنکه طرح احداث بزرگراه شهید شوشتری شامل احداث بزرگراهی شمالی-جنوبی در منتهی الیه شرق تهران است و بزرگراه امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می کند، یادآور شد: طول این معبر بزرگراهی کمربندی بالغ بر 18 کیلومتر است که 5 کیلومتر آن در بخش جنوبی طی سالهای گذشته احداث شده است. به دلیل اهمیت این بزرگراه به عنوان کمربندی شرقی تهران و محور کمکی بزرگراه بسیج و نقش اساسی آن در هدایت ترافیک ترانزیتی برون شهری به خارج از شهر تهران و کاهش بار ترافیک در معابر شرقی، مدیریت شهری بر آن شد تا احداث این بزرگراه را به عنوان یکی از اولویت های عمرانی در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به اجرای پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری در قالب دو فاز، خاطرنشان ساخت: فاز نخست این بزرگراه حدفاصل بزرگراه امام رضا(ع) تا ورزشگاه تختی(کیلومتر صفر تا 9.300) شامل بهسازی 5 کیلومتر ابتدایی مسیر که سابقا احداث شده و نیز اجرای مسیر 4.3 کیلومتری بصورت بزرگراهی در دو مسیر رفت و برگشت هر یک با 3 خط عبوری در تراز صفر است. این بخش از پروژه در طول یکسال و با هزینه حدود 550 میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، فاز دو این بزرگراه نیز به طول حدود 9کیلومتر شامل بزرگراه همسطح و پایین افتاده و تونل های کند و پوش، ضمن رعایت ملاحظات زیست محیطی در طول 4 سال اجرا خواهدشد.

گفتنی است علیرضا زاکانی شهردار تهران متعاقب برگزاری این مراسم به اتفاق معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و تنی چند از مدیران ارشد این معاونت، از پروژه احداث بزرگراه شهید بروجردی در جنوب غرب پایتخت بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اجرایی این پروژه قرار گرفت. بزرگراه شهید بروجردی، در امتداد آزادراه تهران- ساوه حدفاصل بزرگراه آزادگان تا بلوار 45 متری بهار است. فاز یک این بزرگراه که با معارضان ملکی و تاسیساتی بسیاری مواجه بوده است حدفاصل بزرگراه آزادگان تا میدان الغدیر در حال اجراست و تاکنون 75 درصد پیشرفت داشته است. شهردار تهران در جریان این بازدید میدانی با اشاره به اهمیت تکمیل پروژه های نیمه تمام، بر لزوم رفع معارضین موجود تاکید و ابراز امیدواری کرد فاز یک پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی سپس با حضور در کارگاه پروژه احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره)، ضمن توضیحات معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جریان آخرین اقدامات مطالعاتی و اجرایی به منظور توسعه ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) قرار گرفت.

گفتنی است احداث شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) و اتصال آن به بزرگراه فتح با توجه به پروژه های در حال اجرای بزرگراه شهید بروجردی و بلوار بهاران، این معبر بزرگراهی شمالی- جنوبی را به جاده ساوه متصل و به عنوان یکی از مبادی ورودی و خروجی جنوب غرب پایتخت مطرح خواهد ساخت. توسعه بزرگراه یادگار امام(ره)، زمینه ساز برقراری ارتباط بزرگراهی شمال غرب و جنوب غرب پایتخت بوده و به این ترتیب پهنه غربی پایتخت همانند آنچه با احداث ادامه بزرگراه امام علی(ع) در پهنه شرقی پایتخت صورت پذیرفته است، شاهد توسعه یک مسیر بزرگراهی ممتد از شمال تا جنوب خواهد بود. زاکانی در جریان بازدید از کارگاه احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)، خاطرنشان ساخت با پیگیری های بعمل آمده تا ماه آینده گشایشی در روند رفع معارضان ملکی و نهادی پروژه حاصل شده و شرایط آغاز عملیات اجرایی تا پایان تابستان امسال فراهم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.