عملکرد شهرداری تهران زیر ذره‌بین شورایی‌ها/ از تمجید سروری تا تقدیر امانی

امروز در حالی نخستین جلسه شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۱ و قرن جدید تشکیل شد که بعد از ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه از سوی شهردار تهران، اعضای شورای شهر از عملکرد مدیریت شهری در تمامی حوزه‌ها از گردشگری تا حمل و نقل عمومی، ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و هوشمندسازی شهر تهران تقدیر کردند.

صبح امروز در جریان برگزاری نخستین جلسه شورای شهر تهران در قرن جدید، شهردار تهران در حالی گزارش عملکرد ۶ ماهه شهرداری تهران را در حوزه های مختلف در صحن علنی شورا قرائت کرد که اعضای شورا عملکرد این نهاد اجتماعی و خدماتی را در مدت زمان کوتاهی که اداره پایتخت را برعهده گرفته، ستودند.

پذیرایی شهرداری از مهمانان تهران

سیداحمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران از تلاش شهرداری پایتخت در استقبال مهمانان تهران در ایام نوروز تقدیر کرد و راهکارهایی را برای بهبود صنعت گردشگری در تهران ارائه کرد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به آمار قابل توجه بازدید گردشگران نوروزی از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد و برج میلاد تهران اظهار کرد: در ایام عید دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد بازدید داشته‌اند و شرایط برای استفاده از گردشگران در ایام نوروز مهیا بود.

توجه ویژه شهرداری تهران به حمل و نقل معلولان

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز از تلاش شهرداری در ارتقای کمی و کیفی حوزه حمل و نقل به ویژه اتوبوسرانی تقدیر کرد و تاکید کرد: ما از شهرداری برای تحقق وعده خود مبنی بر تأمین و نوسازی دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سال جدید با کمک دولت حمایت می‌کنیم؛ شهردار تهران در این خصوص اعدادی را مطرح کرد که ۹۰۰ دستگاه از مسیر فاینانس نفت توسط دولت خریداری می شود و یک هزار دستگاه نیز توسط شهرداری نوسازی و تعمیر می‌شود و با جمع تأمین دیگر دستگاه‌های وعده داده شده، به دو هزار و ۵۰۰ دستگاه در سال جاری می‌رسد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن تقدیر از تلاش شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل و به ویژه اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: ۲۰ دستگاه ون ویژه تردد معلولین اختصاص داده شده که یک دستگاه رونمایی شده و مابقی نیز در اختیار قرار خواهد گرفت که بابت این خدمت به معلولین، از شهرداری تقدیر و تشکر می‌کنم.

عملکرد قابل قبول شهرداری تهران در شش ماهه دوم سال

تحقق ۹۳ درصدی بودجه بحث برانگیز ۱۴۰۰ به اعتقاد اعضای شورای شهر تهران از جمله حبیب کاشانی خبر خوبی بود که علیرضا زاکانی، شهردار تهران در صحن علنی امروز شورا مطرح کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در این باره در جمع خبرنگاران بیان کرد که شهرداری تهران عملکرد خوبی در شش ماه دوم سال گذشته نسبت به شش ماه اول سال داشته است و خواستار تلاش و کار بیشتر هستیم و می دانیم که شهرداری توانایی کار را دارد.

کاشانی از عملکرد شهرداری تهران در حوزه تولید مسکن نیز تقدیر کرد و گفت: هر کسی بتواند دغدغه مسکن را برطرف کند، دستمریزاد دارد؛ باید در این زمینه واضح و مشخص صحبت کرد و مشخص شود که مسکن برای چه قشری پیش بینی شده است.

چتر حمایت شهرداری تهران بر سر کودکان کار و ایتام

توجه شهرداری تهران به موضوع حمایت از خانواده های کم برخوردار، ایتام و کودکان کار در قالب برنامه های اجتماعی و فرهنگی موضوع دیگری بود که مورد تقدیر و تشکر نایب رئیس شورای شهر تهران قرار گرفت.

پرویز سروری در این باره عنوان کرد: شهر تهران سال نو را با حدود ۵۰۰ نفر از ایتام و و کودکان کار آغاز و شهرداری برنامه خوبی را برای این عزیزان برگزار کرد که نمایانگر رویکرد شورای شهر و شهرداری جدید است و امیدوارم به روزی برسیم که کودک کار نداشته باشیم که عملکرد شهرداری در این زمینه قابل تقدیر است.

این عضو شورای شهر تهران درباره تحقق بودجه شهرداری تهران نیز بیان کرد: درآمد شهرداری تهران تا پایان سال از ۳۵ هزار میلیارد تومان عبور کرد، در حالی که پیش‌بینی‌ها تحقق ۲۸ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان بود که این مسأله نشان می‌دهد اعتماد عمومی نسبت به تصمیم شورا و شهرداری افزایش یافته و چشم‌انداز خوبی را برای آینده شاهد خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.