رونمایی از تمبر «پل طبیعت»

تمبررسمی پل طبیعت در «آیین جهانی نوروز ۱۴۰۱» با حضور حجت‌الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، سرور بختی‌ رییس موسسه فرهنگی اکو، علی لیالی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسین حجازی، احمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران، یونس شکرخواه مشاور عالی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، سفیران کشورهای افغانستان و تاجیکستان و شهرداران شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج در کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد رونمایی شد.

سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد در این مراسم با تاکید بر اینکه در فرهنگ نوروز، مقوله‌هایی چون تفریح، طبیعت گردی و با خانواده بودن جایگاه ممتازی دارد، گفت: تقویت گردشگری شهری و همکاری‌های فرهنگی و هنری با اولویت همکاری میان شهرهای نوروز، می‌تواند پیشران فراگیرسازی آیین جهانی نوروز باشد.

وی افزود: در این راستا و با عنایت به سیاست‌های شهرداری تهران مبنی بر «کلانشهر تهران، الگوی جهان اسلام»، منطقه گردشگری عباس‌آباد آماده هرگونه همکاری با دیگر مجموعه‌های گردشگری شهری در همه شهرهای حوزه جشن نوروز است.

حجازی با بیان اینکه پهنه گسترده و فراگیر نوروز هر ساله در آغاز بهار به جشن و سرور و شادمانی می‌پردازند، افزود: برگزاری آیین نوروز جهانی که با ابتکار کمیسیون ملی یونسکو و مشارکت و همراهی دیگر نهادهای فرهنگ دوست منطقه‌ای، ملی و محلی در حال برگزاری است، نشانگر عزم و اراده همگانی برای بازآفرینی مسیر گردشگری فرهنگ و تمدن ایران اسلامی از طریق اتصال ظرفیت‌های گردشگری جهانی شهرهای نوروز است.

گفتنی است؛ دف‌نوازی ۳۰۰ دف‌زن کردستان در گذر فرهنگ منطقه گردشگری عباس آباد، افتتاح نمایشگاه تمبر نوروز و رونمایی از تمبر اختصاصی” پل طبیعت” و اجرای پرفورمنس هنری با محور نوروز توسط گروهها و قوم های مختلف از سراسر کشور ایران از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.