با ورود به حوزه مسکن به دنبال کاهش فاصله شمال و جنوب و کاهش مخاطرات بافت فرسوده‌ایم/ برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در ۱۴۰۱

شهردار تهران با بیان اینکه در تمام مناطق شهر فرصت‌ها استخراج شده و برای احداث ۱۸۰ هزار واحد مسکن در سال آینده برنامه ریزی شده، گفت: به دنبال مقررات‌زایی‌های جدید هستیم تا گره و قفل مسکن را در تهران از طریق کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی باز کنیم.

صبح امروز- شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰- آیین امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت پروژه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مردم تهران با حضور علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت و اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.

۶۰ درصد حقوق یک کارمند به بخش مسکن اختصاص می‌یابد

زاکانی در ابتدای این مراسم گفت: با عنایت به شرایط تهران و نیازهای مردم در ابعاد مختلف، رویکرد جدیدی را در شهر تهران انتخاب کردیم تا سطح خدمت را ارتقا دهیم؛ یکی از این نیازها موضوع مسکن است که در تهران بالاترین بخش هزینه از سبد خانوار را تشکیل می‌دهد. به طریقی یک کارمند باید ۶۰ درصد حقوق خود را به بخش مسکن اختصاص دهد.

برنامه‌ریزی برای تبدیل بافت فریزشده پایتخت به مسکن

وی افزود: از طرفی شهر تهران دارای استعدادهای مختلفی است و نیازهای اساسی مسکن آن معلوم است؛ ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار دارد که ۴ هزار و ۵۶۰ هکتار آن بافت فرسوده است؛ همچنین ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار هم بافت فریز شده داریم که که بالای یک هکتار آن امکانی را برای برنامه‌ریزی در توسعه مسکن به ما می‌دهد.

به دنبال کاهش مشکلات مردم و ایجاد آرامش در بخش مسکن هستیم

شهردار تهران ادامه داد: باید بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در کشور و محیط شهری بر مبنای نوسازی بافت فرسوده شرایط جدیدی را رقم بزنیم که هم فاصله شمال و جنوب و خطرات بافت فرسوده را کاهش دهیم و هم با فراهم آوردن امکان نقش آفرینی شهرداری در این زمینه، آلام مردم را کاهش دهیم و افسار گسیختگی که در بحث مسکن وجود دارد و سرریز آن را به کشور شاهد هستیم، مهار کنیم.

زاکانی عنوان کرد: دولت انقلابی دردش توسعه مسکن و ایجاد آرامش برای مردم در بهره مندی از مسکن است و با توجه به مصوبه مجلس برای تولید سالانه یک میلیون مسکن و ارائه تسهیلات تلاش کردیم تفاهم‌نامه‌ای تنظیم کنیم تا از ظرفیت‌ها به‌ نحو احسن در تهران استفاده کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه با توجه به پیشینه مناسب بنیاد مسکن برای ما فرصتی فراهم شد تا بتوانیم همکاری و تفاهم‌نامه بخشی از توسعه مسکن در تهران را ارائه و خدماتی به مردم داشته باشیم، تصریح کرد: برای سال آینده ۱۸۰ هزار واحد برنامه ریزی شده و یک قرارگاه جهادی نیز راه‌اندازی شده است و در تمام مناطق فرصت‌ها استخراج شده و بارگذاری براساس آن انجام می‌شود تا در نهایت امر، تعهدی که به ملت دادیم را به نحو احسن انجام دهیم.

بازگشایی قفل مسکن در پایتخت از طریق کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی

وی افزود: امیدواریم کسری از این عدد تا سقف ۱۰ هزار واحد را تفاهم کنیم و بزودی کلنگ زنی آن صورت بگیرد و پس از آن سایر تفاهمات با سایر مجموعه‌های نهادی و خصوصی برای تغییر چهره شهر و گره‌گشایی از مشکلات مسکن انجام شود؛ همچنین به دنبال مقررات زایی‌های جدید هستیم تا گره و قفل مسکن را در شهر تهران از طریق کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی باز کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.