آزادی امریکایی یعنی به بند کشیدن ملت ها و کشورها/ به تولید موشک های بابرد ۱۲ هزار کیلومتری نزدیکیم

رییس شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات سخیف رییس جمهور امریکا در خصوص ایران گفت:ایران آزاد است و آزادی که به ادعای بایدن عنوان شده یعنی مستعمره شدن و آنها به دنبال به بند کشیدن ملت ها و کشورها هستند.

به گزارش «تهران نامه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران؛ مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در جریان برگزاری یکصد و سومین صحن علنی شورا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب و ضمن ابراز تسلیت بمناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به یوم الله ۱۳ آبانماه روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: باید از این حرکت بی نظیر مردم تشکر کنم از سویی بنده عموم سالها در این مراسم حضور داشتم اما هیچ سالی مانند امسال نبود و انبوه جمعیت در این راهپیمایی ضد استکباری حضور داشتند.

وی در واکنش به اظهارات سخیف بایدن در خصوص ایران ادامه داد: حضور مردم در روز مبارزه با استکبار جهانی پاسخی محکم و متقن به یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا بود و بسیار شرم آور است که رئیس جمهور یک کشور مستکبر در مقابل مطبوعات اعلام کند که می‌خواهد ایران را آزاد کند.

چمران با بیان اینکه آمریکایی ها از ابتدای انقلاب بنا داشتند ایران را به بند بکشند گفت: همانگونه که ایران را در 28 مرداد به بند کشیدند می‌خواستند اکنون هم این کار را انجام دهند و اسم به غارت کشیدن را آزادی گذاشتند.

رئیس شورای شهر تهران درباره پرتاب ماهواره بر قائم 100 که روز گذشته به همت دلیرمردان و جان برکفان سازمان هوافضای سپاه پاسداران صورت گرفت اظهار کرد: در شرایطی که دیگران حتی فکر نمی‌کردند که ایران به چنین دانشی دست پیدا کند دانشمندان و جوانان ما با همت و پشتکار که توصیه ی مقام معظم رهبری هم بود توانستند چنین ماهواره بری را به فضا پرتاب کنند.

وی با تاکید بر موفقیت های موشکی جمهوری اسلامی اظهار کرد: تلاشهای جوانانمان موجب شده تا در صنعت دفاعی ایران به خودکفایی برسد و دنیا در این امر حیران بماند و این یعنی رسیدن به پرتاب موشک های بلند پرواز با برد ۱۲۰۰۰ کیلومتر و این یعنی از این به بعد می توانیم بدون نیاز به دیگران ماهواره پرتاب کنیم.

چمران تصریح کرد: این موفقیت را به مردم تبریک می‌گویم زیرا کشوری که در ابتدای انقلاب توانایی ساخت سیم خار دار را نداشت اکنون به چنین دستاوردهای عظیم دست یافته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.