شورای عالی استان ها در مباحث مدیریت شهری به عنوان مدعی العموم وارد شود

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به فاجعه مترو پل گفت: شورای عالی استان‌ها باید موضوعات مدیریت شهری را جدی بگیرد و به عنوان مدعی‌العموم وارد شود و حاشیه‌نشینی پیشه نکند.

پرویز سروری در نطق پیش از دستور خود در آغاز ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با تبریک ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت، گفت: حضرت ثامن الائمه نماد انسجام و اتحاد ملی ما ایرانیان است و تنها به شیعیان تعلق ندارد بلکه متعلق به همه ادیان و مذاهب است. امام رضا(ع)  عنایت الهی به مردم ایران است و زندگی ایشان سراسر نشان‌دهنده تبدیل تهدیدها به فرصت است، آنچنان که در موضوع ولایت‌عهدی، آن را تبدیل به فرصت کردند. در دفاع مقدس نیز امام خمینی (ره)، بسیار ظریف و زیبا آن را تبدیل به فرصتی برای انسجام ملی و بقای انقلاب اسلامی کردند.

وی با تسلیت حادثه متروپل و قطار مسافربری مشهد _ یزد افزود: شورای عالی استان‌ها باید موضوعات مدیریت شهری را جدی بگیرد و به عنوان مدعی‌العموم وارد شود و حاشیه‌نشینی پیشه نکند. در فاجعه متروپل، شورای عالی استان‌ها در قالب هیئتی بلندپایه در آبادان حضور پیدا کرد و تا حصول نتیجه هم این موضوع را پیگیری خواهد کرد و اقدامات ما نیز باید منجر به عدم تکرار چنین فجایعی شود و برخورد جدی با افرادی که زمینه‌ساز این حادثه شده‌اند، حتما باید صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به حملات سایبری اخیر علیه شهرداری و شورای شهر تهران، گفت: ما نیز حملات متقابلی داشته‌ایم، که موفق و تأثیرگذار بوده است، امروز تقابل سایبری موضوع بسیار مهمی است و در همین حمله اخیر، اگر تیم مستقر در شهرداری تهران نبودند، یک اتفاق ناگوار می‌توانست به وجود آید اما با کار جهادی و شبانه‌روزی، این اقدام دشمن را حقیر کردند. دنیای امروز، دنیای سایبر است و در مدیریت شهری توجه به موضوع سایبری بسیار مهم است و همه در معرض این حملات هستیم و باید آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهیم.

سروری تاکید کرد: ما نمایندگان استان در شورای عالی استان‌ها هستیم و باید قدرت اعمال سیاست‌های این شورا را در استان‌ها داشته باشیم، احکام صادرشده برای اعضا و نمایندگی آن‌ها از جانب ریاست شورای عالی استان‌ها، برای همین موضوع است.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: حساسیت رسانه‌های خارجی به این مراسم و حجم واکنشها به صحبت‌های رهبری، نشان می‌دهد ایشان مهمترین مواضع خود را در این مراسم ابراز می‌کنند و عمل به هفت توصیه رهبر معظم انقلاب که بیان کردند، واجب قطعی است. سخنان رهبر معظم انقلاب، مبنی بر تلاش دشمنان برای خالی کردن انقلاب از محتوا و واژگون کردن حقیقت انقلاب، جلوگیری از کمرنگ شدن نام و یاد امام (ره)، نفوذ در آرمان‌های انقلاب و کشور، افشاکردن جنگ روانی دشمن، حساسیت به ایمان مردم، جلوگیری از القای این موضوع غلط که انقلاب به بن‌بست رسیده‌ است، باید نصب‌العین ما باشد و همه به آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب خطاب به ما مسئولین است و باید پاسخگو باشیم و خودمان را خرج انقلاب کنیم نه انقلاب خرج ما شود. ما نباید بگذاریم مردم احساس کنند در بن‌بست قرار دارند چرا که این موضوع باعث ناامیدی می‌شود و زمینه پذیرش القای دشمنان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه شوراها باید تبلور این حرف امام(ره) باشند که مردم ولی نعمت مسئولان هستند، گفت: ما نباید بگذاریم دشمنان، انقلاب را از محتوا تخلیه کنند، نباید اجازه دهیم اشرافی گری در میان مدیران رواج پیدا کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پایان با اشاره به این نکته که امام خمینی(ره)، روح انقلاب و ایران است، اظهار داشت: یاد و خاطره امام، روش و منش ایشان و سبک زندگی او باید مقابل چشمان ما باشد و از یاد امام حراست کنیم. افرادی که مدعی راه امام (ره) هستند و نمی‌خواهم اسمی بیاورم، کجا روحیات و عملکرد و افکارشان شبیه ایشان  است؟

در ادامه این جلسه سروری با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه پیشنهاد داد یک کارگروه مخصوص مدیریت شهری تشکیل شود تا مسائل و مشکلات مربوط به شوراها و شهرداری به طور ویژه پیگیری و برطرف شود، گفت: ما می توانیم با استفاده از نمایندگان کارگروه هایی تشکیل دهیم تا موضوعات پیگیری شود، ما کارهای زیادی داریم که با دستگاه قضا انجام دهیم.

وی ادامه داد: مقرر شد یک کارگروه ویژه با اعضای شورای اسلامی و مسئولین قضایی برای حل و فصل مشکلات پیش آمده در محاکم قضایی برای استان ها تشکیل شود. ما اگر بتوانیم با قوه قضاییه به یک تفاهمی برسیم ۹۰ درصد مشکلات حل می شود و احکامی که در محاکم قضایی صادر می شود پیش از قطعی شدن برطرف شود. برای نمونه در استان قم با همکاری شورای اسلامی استان و شهر قم و دستگاه قضا بسیاری از احکام علیه شورا پیش از صدور حل و فصل می شد و این اقدام فقط در یک مورد رقم هزار میلیارد تومان برای شهر قم آورده داشت و از خسارت به شهر جلوگیری کرد.

وی در ادامه به حادثه متروپل آبادان اشاره کرد و گفت: با حضور اعضای شورای عالی استان‌ها با سازمان نظام مهندسی هم جلسه ای برگزار شد که بسیار خوب بود و مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری با این سازمان امضا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.