اتوبوسرانی تهران در آستانه تحول بزرگ

اتوبوس‌های شرکت واحد تهران این روزها همزمان با کاهش آمار کرونا با افزایش آمار مسافران مواجه شده و رفع کمبود حمل و نقل عمومی از مطالت اصلی تهرانی‌ها است. شهردار تهران هم خبر از تحولی بزرگ در این زمینه داده و قرار است فقط امسال بیش از ۳ هزار اتوبوس به چرخه ناوگان حمل و نقل اضافه می شود و ۱۴۰۰ اتوبوس هم اورهال خواهد شد.

واحد اتوبوسرانی تهران و حومه یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران است که در ۲۵ فروردین ۱۳۳۵ به موجب قانون تأسیس شرکت اتوبوسرانی عمومی  تأسیس شد. طی این ۶۵ سال، اتوبوسرانی پایتخت با فراز و نشیب های مختلفی همراه بوده به ویژه در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونا، وضعیت اقتصادی و تحریم سخت ترین سال برای اتوبوسرانی پایتخت رقم خورد.

تیغ کرونا بر روی گلوی اتوبوسرانی قرار گرفت و کاهش آمار مسافران از یک طرف و فرسودگی از طرف دیگر نفس اتوبوسرانی پایتخت را به شماره انداخت. مدیران شهری جدید اما تغییر و تحول در اتوبسرانی را مد نظر قرار داده اند و طی ماه گذشته تاکنون خبرهای خوشی در این زمینه داشته اند.

امسال۳۲۵۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده می‌شود 

  علیرضا زاکانی شهردار تهران که اکنون ۸ ماه از فعالیت آن در شهرداری می‌گذرد،‌ رفع مشکلات حوزه حمل و نقل را در اولویت کاری خود می‌داند.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۲۵ دستگاه اتوبوس تحویل شهرداری شده که کمتر از یک سوم آن مربوط به مالکیت شهرداری بود و این اتوبوس‌ها نیاز به بازسازی داشته اند، گفت: البته این عدد جوابگوی حمل و نقل مسافر نبوده و بنابراین برای خرید  ۱۷۵ دستگاه اتوبوس قرارداد بستیم و تا امروز ۱۲۰ دستگاه وارد مدار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.