تونل جاویدالاثر متوسلیان، طرحی در ابعاد جهانی است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، با نام بردن از تونل جاویدالاثر متوسلیان به عنوان یک طرح پیچیده فنی و مهندسی در ابعاد جهانی، از اقدامات سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در این خصوص قدردانی کرد.

به گزارش «تهران نامه» به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، “سید محمد آقا میری” که در جمع اعضای شورای راهبری تونل جاویدالاثر متوسلیان سخن می گفت، با تاکید بر اینکه جزئیات طراحی این تونل 2 طبقه نشان دهنده اتکای طرح به مجموعه وسیعی از مطالعات و تجربیات ارزشمند فنی و مهندسی است، از تونل متوسلیان به عنوان طرحی در ابعاد جهانی یاد و اضافه کرد: امیدوارم طرح فوق با توجه به روحیه جهادی که در بدنه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران سراغ دارم، در قالب یک برنامه زمانبندی منطقی به مرحله اجرا برسد و پروژه ای اثرگذار و ماندگار از دوره ششم مدیریت شهری پایتخت به یادگار بماند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه اعضا و کارشناسان کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، روند پیشرفت مطالعات تونل جاویدالاثر متوسلیان را از نزدیک دنبال می کنند، بر لزوم رفع دغدغه های موجود در زمینه برنامه زمانبندی و توجیه اقتصادی طرح برای سرمایه گذاری تاکید و ابراز امیدواری کرد به زودی گزارشی مبسوط از اقدامات مطالعاتی صورت گرفته به منظور تکمیل و آماده سازی طرح تونل متوسلیان را در صحن شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

“محمدصادق خیرخواه” مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران نیز طی سخنانی با بیان آنکه تدابیر شهردار محترم تهران در خصوص اقدامات مطالعاتی و جذب سرمایه گذار برای اجرای تونل جاویدالاثر متوسلیان طی برگزاری 2 نشست طی 3 ماه گذشته اخذ شده است، یافتن راهکارهای نوینِ تامین مالی پروژه های عمرانی را امری اجتناب ناپذیر دانست و یادآور شد: همانگونه که تجربیات جهانی نیز نشان می دهند اخذ عوارض تردد از مسیرهای ویژه درون شهری، اقدامی اثربخش در تامین منابع درآمدی پایدار به شمار می آیند.

وی اخذ عوارض را یکی از روش های تجربه شده به منظور ایجاد جاذبه های سرمایه گذاری در پروژه های کلان عمرانی دانست و از رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران درخواست کرد تا در جهت طرح و بررسی این موضوع در پارلمان شهری تلاش کند.

گفتنی است رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق تنی چند از کارشناسان این کمیته در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران حضور یافت تا در نشستی با حضور “محمدصادق خیرخواه” مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران و “مهدی شریفیان” مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران، اقدامات مطالعاتی صورت گرفته در شورای راهبری تونل جاویدالاثر متوسلیان را بررسی و ارزیابی کند. در این نشست گزارش مفصلی از مطالعات و طراحی های انجام شده در خصوص مشخصات فنی تونل، گزینه های مختلف اجرایی، مدل های مالی، ماتریس وظایف معاونت ها و نهادهای ذینفع و حتی زمانبندی و روش های اجرایی ارائه و در ادامه در خصوص برخی جزئیات و مشخصات ارائه شده بحث و تبادل نظر شد.
گفتنی است تونل جاویدالاثر احمد متوسلیان که به منظور برقراری ارتباط بزرگراه شهید صیاد شیرازی با بزرگراه آزادگان طراحی شده است، تونلی دو طبقه بوده و طول آن با احتساب رمپ های ورودی و خروجی به حدود 9 کیلومتر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.