تمرکز بر پروژه‌های بزرگ‌مقیاس باعث نشود پروژه‌های ضروری بر زمین بماند/ انتقاد از نصب بی‌رویه سرعت‌گیرها در معابر پایتخت

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با اشاره به اینکه پیشبرد پروژه‌های بزرگ عمرانی همچون بزرگراه‌های شهید بروجردی و شهید شوشتری، منابع مالی قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهند، اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع، درگیر شدن شهرداری تهران در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس باعث خواهد شد هم پروژه‌های ضروری و مورد نیاز مردم بر زمین بماند و هم تکمیل پروژه‌های بزرگ به نتیجه نرسد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با اشاره به اینکه پیشبرد پروژه‌های بزرگ عمرانی همچون بزرگراه‌های شهید بروجردی و شهید شوشتری، منابع مالی قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهند، اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع، درگیر شدن شهرداری تهران در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس باعث خواهد شد هم پروژه‌های ضروری و مورد نیاز مردم بر زمین بماند و هم تکمیل پروژه‌های بزرگ به نتیجه نرسد.

به گزارش «تهران نامه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پنجمین برنامه نظارت میدانی خود از مناطق، به جنوب‌شرق پایتخت رفت و در بازدید ۵ ساعته از پروژه‌های ترافیکی و عمرانی منطقه ۱۵، از نزدیک در جریان روند پیشرفت این پروژه‌ها و وضعیت این منطقه قرار گرفت.

سید جعفر تشکری هاشمی در بازدید صبحگاهی از محدوده منطقه ۱۵ و دیدار با شهردار این منطقه با تأکید بر اینکه با توجه به محدودیت منابع، محل‌هایی که برای هزینه‌کرد اعتبارات در نظر گرفته می‌شوند از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، گفت: این مهم با بررسی کامل و تعیین دقیق اولویت اقدامات اجرایی مورد نیاز برای هر منطقه و اینکه به صورت دقیق بدانیم که منابع موجود قرار است در چه حوزه‌ای هزینه شوند، محقق می‌شود.

وی با اعلام اینکه در شرایط موجود، ساخت خطوط جدید مترو در تهران از اولویت برخوردار نیست، افزود: منابع محدود خود را باید به منظور بازسازی و بهسازی واگن‌های موجود، خرید واگن‌های جدید و تکمیل تأسیسات و تجهیزات خطوط موجود یک تا ۷ مترو به کار بگیریم.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه پیشبرد پروژه‌های بزرگ عمرانی همچون بزرگراه‌های شهید بروجردی و شهید شوشتری، منابع مالی قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهند، اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع، درگیر شدن شهرداری تهران در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس باعث خواهد شد هم پروژه‌های ضروری و مورد نیاز مردم بر زمین بماند و هم تکمیل پروژه‌های بزرگ به نتیجه نرسد.
وی با بیان اینکه اگر این بازدیدها منجر به برطرف کردن دغدغه‌های اهالی مناطق و جلب رضایتمندی آنها نشود، مطمئناً هیچ سودی برای شهر و شهروندان در بر نخواهد داشت، تصریح کرد: مناطقی مانند منطقه ۱۵ از اهمیت بالایی برخوردار هستند و بر عهده گرفتن مسئولیت در چنین مناطقی حائز اهمیت مضاعف است.

موضوع نگهداشت شهر به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد

وی با ذکر نقل قولی از دکتر قالیباف در زمان مدیریت شهرداری تهران، مبنی بر اینکه مدیریت صحیح در شهرداری‌های مناطق، زمانی محقق می‌شود که بهترین مدیران خود را در مناطقی قرار بدهیم که کمترین برخورداری را دارند تا آنها بتوانند با توان بالای مدیریتی خود، کارهای بزرگی را انجام دهند، گفت: از این منظر، امیدوارم شهردار پرتلاش، خوش‌سابقه و توانمند منطقه ۱۵ بتواند در برطرف کردن مسائل و مشکلات مردم منطقه و خدمت به آنها موفق باشد.

تشکری هاشمی از شورایاران به عنوان معتمدان مردم در محلات مختلف شهر نام برد و افزود: در شورای شهر، پیگیر برطرف کردن موانع موجود بر سر راه فعالیت شورایاری‌ها هستیم و اعتقاد داریم این عزیزان، بازگوکننده مطالبات اهالی محلات هستند و صدای آنها در واقع صدای مردم شهر است که باید شنیده شده و مورد توجه قرار گیرد.

وی، موضوع نگهداشت شهر را موضوع مهمی که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد و افزود: وقتی یک مجموعه ورزشی چند هزار میلیاردی می‌سازیم ولی در نگهداشت آن ناتوانیم، به معنای آن است که چنین هزینه هنگفتی را بی‌هدف خرج کرده‌ و به حال خود رها کرده‌ایم و چنین نمونه‌هایی که در برخی نقاط شهر شاهد آنها هستیم، نشان‌دهنده بی‌تدبیری در استفاده از منابع و ظرفیت‌های موجود است.

فرآیند برگزاری مناقصات در مناطق تسهیل شود

وی با اشاره به اینکه موضوع نگهداشت شهر و المان‌های شهری که می‌تواند از روکش آسفالت یک معبر شهری تا پله‌های برقی یک پل عابر پیاده را در بر گیرد، نیازمند نگاه ویژه و توجه مضاعف است، اظهار کرد: شهرداری‌های مناطق برای اعلام برنامه‌های مناسب در پیشنهاد بودجه سال ۱۴۰۲ از شورایاری‌ها کمک و مشورت بگیرند و از قبل، اولویت‌های هر منطقه را مشخص کرده و تعیین کنند که بودجه هر منطقه قرار است صرف چه اموری شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه اعمال تغییراتی در فرآیند مناقصات به منظور تسهیل در برگزاری مناقصات در جهت اجرای بدون تأخیر پروژه‌ها ضرورت دارد، تصریح کرد: باید تمام توان و تدبیرمان را به کار بگیریم که کارها درست و دقیق و در عین حال به موقع و با سرعت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم بپذیریم که با گذشت بیش از ۷ ماه از سال، هنوز مناقصه‌ای در برخی مناطق برگزار نشده باشد، اظهار کرد: گرچه ممکن است بودجه لازم در اختیار مناطق قرار نگرفته باشد اما به این منظور، ردیف و تخصیص لازم پیش‌بینی شده و لذا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در فرصت باقی‌مانده تا پایان سال، حداقل پروژه‌های مهم تعریف شده به سرانجام برسند.
تشکری هاشمی با بیان اینکه منطقه ۱۵ نسبت به دیگر مناطق در حوزه پروژه‌های توسعه محلی، ۱۵ درصد پیشرفت داشته که از وضعیت خوبی نسبت به سایر مناطق برخوردار است، تصریح کرد: البته باید به اجرای این طرح‌ها سرعت بخشیده شود به نحوی که تا پایان سال ۸۰ درصد کل پروژه‌های محلی به اتمام برسد.


گفت‌وگوی مدیریت شهری با شهروندان ضرورت دارد

وی با انتقاد از نصب بی‌رویه سرعت‌گیر در معابر سطح شهر تهران از جمله در معابر منطقه ۱۵، لزوم تجدید نظر در این سیاست را مورد تأکید قرار داد و گفت: هر چند نصب اصولی سرعت‌گیر در برخی از معابر لازم است اما اینکه بخواهیم سرعت‌گیر را جایگزین استقرار مأموران پلیس، دوربین‌های نظارت تصویری و علائم ترافیکی کنیم، کاملاً در اشتباه هستیم.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با تأکید بر اینکه شهر، محل زندگی انسان‌هاست و مدیریت شهری باید بتواند با شهروندان گفت‌وگو کرده و آنها را متقاعد کند یا در برابر حرف حق آنها متقاعد شود، خاطرنشان کرد: مردم از مسئولان شهری، انتظار دارند فضایی آرام و محیط‌های آرامش‌بخش مانند بوستان‌های محله‌ای و شهری را برای آنها فراهم کنند.

رضا شرفی، شهردار منطقه ۱۵ نیز در این جلسه با اعلام اینکه پروژه بزرگراه شهید شوشتری از نظر شهرداری و شهروندان این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: محلات منطقه، نیازمند اقدامات و خدمات محله‌ای هستند که انجام آنها در قالب طرح خدمت، امکانی برای گام برداشتن در مسیر خدمات‌رسانی به مردم و جلب رضایت آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.