مجتمع فرهنگی و ورزشی کوثر در مدار بهره برداری نهایی

به گزارش «تهران نامه» به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه در بازدید از سرای محلات ضمن گفت و گو با مدیران سرای هر محله از نزدیک و به صورت جز به جز در جریان روند فعالیت ها و اقدامات این فضاها قرار گرفت و با تاکید بر نقش این اماکن در کلانشهر تهران گفت: سرای محلات نقش مهمی در توانمندسازی و مشارکت شهروندان در اداره امور شهر دارند، لذا این ظرفیت مهم باید مورد توجه ویژه مدیران شهری واقع شود.

مرتضوی با اشاره به رویکرد فرهنگی مدیریت ارشد شهری تصریح کرد: با پایان دوره ی کرونا، مدیریت شهری زمینه فعالیت مجدد اماکن فرهنگی و ورزشی و حضور پرشور شهروندان در فضاهای فرهنگی و هنری را فراهم میکند تا خونی دوباره در رگ های پایتخت به جریان درآمده و نشاط اجتماعی بر رخوت و رکود دوره ی کرونا غالب شود.

وی همچنین ضمن بازدید از مجموعه فرهنگی و ورزشی شهربانو با تاکید بر جایگاه بانوان در رویکرد مدیریت ارشد شهری افزود: این مجموعه ظرفیت و پتانسیل مطلوبی برای ارائه خدمات به بانوان دارد، پتانسیل های این مجتمع می‌تواند ضمن توانمندسازی بانوان و ارائه آموزش های لازم خصوصا به بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست گامی مثبت و خیرخواهانه جهت فعالیت و امرار معاش این افراد و همچنین توسعه کارآفرینی باشد.

مرکز کارآفرینی کسب و کار دیگر مقصد بازید میدانی مرتضوی شهردار منطقه۹ بود؛ وی در این بازدید عنوان داشت: مجموعه شهری در راستای ماموریت های محوله و وظایف ذاتی خود در حیطه موضوعات شهری با استفاده از مراکز کارآفرینی متعلق به شهرداری گام های خوب و مثبتی به منظور رفع معضل بیکاری برای اقشار آسیب پذیر خصوصا کودکان کار از طریق آموزش های حرفه ای و مهارت آموزی و سپس استفاده از افراد آموزش دیده و مستعد برداشته است.

وی در ادامه پیمایش میدانی چندساعته، ضمن بازدید از مجموعه فرهنگی و ورزشی کوثر گفت: تکمیل و بهره برداری نهایی این مجموعه می‌تواند تاثیری مثبت در بهبود کیفیت زندگی اجتماعی شهروندان منطقه داشته باشد؛ از این رو تمام تمهیدات لازم برای بهره برداری از این پروژه چندمنظوره از طرف مدیریت شهری بکار گرفته شده تا هرچه سریعتر در مدار خدمت رسانی به مردم شریف قرار بگیرد.

وی با تاکید بر بهره برداری از سالن های سینمای مجتمع کوثر عنوان کرد: فقدان سالن سینما در منطقه ۹ از جمله مهمترین چالش ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی بود که با مطالبه شهروندان سعی داریم با فعال کردن سالن های سینما، گامی در راستای تامین حقوق اجتماعی و فرهنگی شهروندان برداریم.

مرتضوی در بازید از اماکن ورزشی منطقه با اشاره به سرانه پایین امکانات ورزشی منطقه عنوان کرد: با توجه به تراکم بالای جمعیت منطقه ۹ و نیز نیاز جمعیت جوان و خانواده ها به اماکن ورزشی، به دنبال شناسایی ظرفیت ها برای ارتقا سرانه های ورزشی در پهنه غربی پایتخت هستیم.

وی با حضور در اندیشه سرای دکتر قریب با استقبال از ظرفیت فرهنگی این مجتمع گفت: اندیشه سرای دکتر قریب با امکاناتی نظیر کتابخانه، سالن کنفرانس و سالن مطالعه فضایی مناسب برای حضور و استفاده ی عموم شهروندان از این فضا فراهم کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: توسعه زیرساخت های فرهنگی مانند کتابخانه و تقویت فرهنگ کتاب خوانی، علاوه بر اصلاح الگوی رفتاری شهروندان میتواند در حوزه هایی مانند محیط زیست، تفکیک زباله، ترافیک، فضای سبز، حقوق شهروندی به کمک مدیریت شهری بیاید.

مرتضوی در نهایت با اشاره به بازدید چند ساعته از زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی منطقه ۹ تصریح کرد: تامین سرانه فضای ورزشی،فرهنگی و اجتماعی از جمله مهمترین الویت های مدیریت شهری است. در این راستا ضمن شناسایی معضلات و مشکلات، سعی داریم ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای ارتقاء سرانه فضاهای فرهنگی و اجتماعی شهری را توسعه دهیم.
شهردار منطقه۹ همچنین خدمت صادقانه و مخلصانه به شهروندان را وظیفه مدیران شهری دانست و تصریح کرد: رضایت خدا در گروی رضایت خلق خداست و در این راستا هیچ قصور و کوتاهی از سوی هیچ فردی قابل قبول نیست و در راه کار و خدمت به شهروندان خط قرمز ما فقط قانون است.

بنابراین گزارش، طی بازدید میدانی ۱۱ ساعته مجتمع فرهنگی و ورزشی کوثر، سرای محلات ۸ گانه، مجموعه ی شهربانو، مرکز پرتو ۱ و ۲، اندیشه سرای دکتر قریب، خانه مشق، سالن های ورزشی متعلق به شهرداری منطقه بازدید به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.