وضعیت ۸۰۰۰ نیرو در شهرداری / مذاکره با وزارت مسکن برای خانه دار شدن آتش نشانان

❓چندی پیش تعدادی از آتش‌نشانان نسبت به وضعیت معیشت، مسکن و همچنین بیمه سخت و زیان‌آور بودن گله‌هایی داشته و اعتراضاتی کردند. مدیران شهری اعلام کردند که تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات این افراد انجام می‌دهند. در بودجه سال آینده شهرداری تهران برای رسیدگی به وضعیت آتش‌نشانان چه اقداماتی در نظر گرفته شده است؟

  • در بودجه سال آینده رقم‌های خوبی برای آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است/شناسایی زمین برای تامین مسکن آتش نشانان/مذاکره با وزارت مسکن برای تامین بخشی قابل توجهی از مسکن آتش‌نشانان
    در ادامه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران اولویت‌هایی را به آتش‌نشانان شهر تهران اختصاص دادیم و در بودجه سال آینده هم رقم‌های خوبی برای آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است.
  • امیدواریم با اعتبارات تصویب شده و اولویت تخصیص برای واگذاری در سال آینده بخش عمده‌ای از مشکلات حقوق و مزایای آتش‌نشانان مرتفع شود. همچنین برای بخش مسکن هم اقداماتی انجام شده و در حوزه خدمات شهری شهرداری تهران زمین‌هایی را در حال شناسایی هستند تا امکان واگذاری به تعاونی مسکن آتش‌نشانان را داشته باشد. همچنین مذاکراتی هم با وزارت مسکن انجام شده تا بتوانند سهمیه قابل قبولی برای آتش‌نشانان در نظر بگیرند.

❓مدتی است که بحث تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری مطرح شده است. برخی از نیروهای ایثارگر معتقدند که هنوز از آنها مدارک لازم گرفته نشده است. در چه بازه زمانی تمامی نیروهای ایثارگر تبدیل وضعیت می‌شوند. آیا در بودجه سال آینده شهرداری تهران برای این امر ردیفی در نظر گرفته شده است؟
▫️دستور العمل شهرداری برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر/ دریافت مدارک از تمام سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق
در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مؤظف شده براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بحث تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری را در دستور کار قرار دهد. شورا مصوب کرده و شهرداری هم دستورالعملی را در این زمینه آماده کرده است و قرار است به تمامی ستادها در مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری ابلاغ شود تا مدارک افراد تحویل گرفته شود و افرادی که واجد شرایط هستند کار تبدیل وضعیت‌شان انجام شود.

  • دریافت مدارک تا پایان اسفند و صدور احکام در سال آینده/کار تبدیل وضعیت زمان بر است
    البته این کار زمان‌بر است اما شهرداری تهران در حال انجام دادن این کار است. من فکر می‌کنم با توجه به اینکه تعداد این افراد زیاد است صدور احکام به سال آینده موکول شود اما قطعاً مدارک در اسفندماه جمع‌آوری می‌شود. موضوع تبدیل وضعیت در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری است.
  • ❓چند نفر قرار است تبدیل وضعیت شوند؟
    تبدیل وضعیت ۸ هزار نیرو در شهرداری تهران
    برای حدود ۴ هزار نفر که در دو شرکت خدمات اداری شهر و هادیان مستقیماً با شهرداری قرارداد دارند تبدیل وضعیت انجام می‌شود اما در حدود ۴ هزار نفر هم در شرکت‌هایی هستند که با پیمانکار قرارداد دارند اما این افراد هم تبدیل وضعیت می‌شوند. تمامی نیروهای قراردادی و شرکتی شهرداری تهران که مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران می‌شوند قطعاً رسمی می‌شوند و حدود هشت هزار نفر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.