توسعه و نگهداری شبکه مترو راه نجات آینده پایتخت از بحران آلودگی هوا است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: حمل‌ونقل عمومی بخصوص متروی تهران دست رنج سال‌ها تلاش افراد زیادی است و امروز نیازمند حمایت از سوی بخش‌های مختلف هستیم تا این سرمایه را حفظ و نگهداری کنیم.

به گزارش تهران نامه به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ مسعود درستی ضمن تبریک فرارسیدن 26 آذر روز حمل‌ونقل به راهبران مترو و تمامی فعالان عرصه حمل‌ونقل افزود: نبض توسعه اقتصادی و پویایی افراد در زندگی شهری و روستایی در دستان ارزشمند فعالان عرصه حمل‌ونقل می‌تپد و قطعاً تمامی خدمتگزاران در این عرصه از هیچ تلاشی برای توسعه و پیشرفت فروگذار نیستند.

وی با بیان اینکه متروی تهران به عنوان پاک‌ترین مجموعه حمل‌ونقل در کشور، توانسته جایگاه خوبی را در بین کشورهای دیگر کسب کند، افزود: متروی تهران از نظر طول خطوط، تعداد خطوط و ایستگاه‌ها رتبه اول در خاورمیانه را دارد و از نظر طول خطوط در جهان رتبه ۲۰ و در آسیا جایگاه ۱۶ را دارد.

وی تصریح کرد: افراد زیادی در زمینه ساخت و توسعه سامانه مترو زحمت کشیده‌اند. این سرمایه عظیمی است که امروز در دست ما قرار گرفته و باید در نگهداری از آن تلاش کنیم؛ اگرچه در این راه نیازمند حمایت همه‌جانبه بخش‌های مختلف در کشور هستیم.
درستی با بیان اینکه در حال حاضر 129 رام قطار AC و 42 رام قطارDC در خطوط یک، دو، سه، چهار، شش و هفت مترو و 260 واگن دوطبقه و 66 لوکوموتیو در خط 5 مترو در حال سرویس‌دهی به شهروندان هستند گفت: بهره‌برداری از مترو کار سخت و پر مسئولیتی در کشور است چرا که روزانه میزبان میلیون‌ها مسافر هستیم و در مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز خدمات زیادی به شهروندان ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از راه‌های نجات تهران از بحران آلودگی هوا توسعه شبکه مترو است افزود: به‌جای هزینه‌کردن برای درمان افرادی که از آلودگی هوا آسیب می‌بینند باید هزینه‌های لازم برای توسعه و نگه داشت مترو تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر هوای پاک می‌خواهیم و خودمان را خادم مردم می‌دانیم باید بهترین خدمات را در شهر زیرزمینی ارائه دهیم تا شرایط برای کاهش استفاده از خودرو شخصی و به‌تبع آن کاهش آلاینده‌ها فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: در حال حاضر متروی تهران و حومه با هفت خط و 144 ایستگاه، ذاتاً منطبق بر اهداف زیست‌محیطی عمل می‌کند و توانستیم از ابتدای بهره‌برداری از مترو 10 میلیارد 599 میلیون 136 هزار و 696 سفر را با متروی تهران و حومه را به ثبت برسانیم.

وی در پایان گفت: همکاران من در تمامی بخش‌ها برای فراهم‌کردن یک سفر سبز با امنیت کامل و آسوده برای شهروندان، ۲۴ ساعته در تلاش هستند چرا که هر نوع اختلال یا تعطیلی در روند کار متروی تهران با توجه به حجم مخاطبانی که روزانه از آن استفاده می‌کنند، می‌تواند در شهر اختلال ایجاد کند و همین کارکردن در شرکت بهره‌برداری متروی تهران را متفاوت‌تر از هرکجای دیگری می‌کند. در پایان بار دیگر این روز را به‌تمامی همکارانم تبریک گفته و از همراهی و همدلی تمامی آنها قدردانی می‌کنم اگرچه می‌دانم این زحمات با هیچ‌چیز قابل‌ستایش نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.