• مدیریت شهری
  • شهرسازی
  • اجتماعی
  • محیط زیست
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • ترافیک
  • منابع انسانی
  • رویداد اخیر
  • درباره ما
    • ارتباط با ما
فهرست
  • مدیریت شهری
  • شهرسازی
  • اجتماعی
  • محیط زیست
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • ترافیک
  • منابع انسانی
  • رویداد اخیر
  • درباره ما
    • ارتباط با ما
Home اقتصادی
۴۰ درصد ارزان‌تر خرید کنید

۴۰ درصد ارزان‌تر خرید کنید

by Modir
17 اردیبهشت 1401
in اقتصادی
0 0
0

تعداد میادین میوه و تره‌بار شهر تهران تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۵۰۰عدد افزایش می‌یابد که بسیاری از بازارها در مناطق کم‌برخوردار و فاقد میدان میوه و تره‌بار هستند. علیرضا زاکانی از زمانی که بر مسند ریاست شهرداری تهران نشست، یکی از دغدغه‌های خود را افزایش میادین میوه و تره‌بار و دسترسی آسان به بازارها برای شهروندان تهرانی عنوان کرد. توجه به مناطق کم‌برخوردار البته رویکرد اصلی مدیریت شهری در دوره ششم است و در این مسیر، توجه ویژه به میادین میوه و تره‌بار در دستور کار قرار دارد.

ایجاد بازارچه‌هایی در مترو با نیت تنظیم بازار، عرضه کالاهای اساسی در میادین میوه و تره‌بار، دسترسی آسان به این میادین در زمان کوتاه و… فعالیت‌هایی است که سازمان مدیریت میوه و تره‌بار شهرداری تهران انجام داده است. این سازمان از سال گذشته برنامه‌ای را برای زنجیره تامین محصولات اساسی آغاز کرده که اکنون این برنامه در چند محصول پرمصرف مانند سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، برنج، سیب، پرتقال و کیوی اجرا می‌شود. عرضه ارزان محصولات میادین میوه و تره‌بار نسبت به بازار در شرایطی که محصولات گران در دیگر بازارها به‌دست مردم می‌رسد نیز همچنان مورد توجه سازمان مدیریت میادین است. به هر روی، سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار تا پایان دوره ششم مدیریت شهری ۳برنامه‌ را در دستور کار قرار داده است؛ برنامه کوتاه‌مدت یک ساله، میان‌مدت۲ساله و برنامه بلندمدت ۴ساله که موضوع ایجاد زنجیره تأمین محصول سالم با قیمت مناسب یکی از محورهای این برنامه است؛ طوری‌که سازمان میادین قصد دارد از طریق قرارداد با کشاورزان و کانون‌های تولید، احداث واحدهای سردخانه، انبار و بسته‌بندی این برنامه را جلو ببرد. موضوع دیگر نیز مرتبط با توسعه شبکه توزیع است که از طریق توسعه میادین و بازارها انجام می‌شود. شهردار تهران با تأکید بر اینکه قیمت اقلام میادین میوه و تره‌بار حدود ۴۰درصد نسبت به سطح شهر ارزان‌تر است، گفت: «پیش از شروع سال جدید، توزیع اقلام پرمصرف کاهش قیمت داشت تا معیشت مردم تأمین شود.»

افزایش کیفیت و کاهش قیمت میوه و تره بار

معاون بهره‌برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران  هم از افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات در میادین میوه و تره‌بار خبر داده است. محمد سراب‌نشین در این رابطه گفت: «با تکمیل زنجیره تامین و کاهش فاصله تولید تا مصرف محصولات باغی و کشاورزی، شاهد افزایش کیفیت و کاهش قیمت این محصولات در میادین میوه و تره‌بار شهرداری خواهیم بود.» او با تأکید بر لزوم حمایت جدی‌تر از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، اضافه کرد: «بستر لازم برای عرضه مستقیم محصولات در میادین میوه و تره‌بار فراهم شده است و از حضور تولیدکنندگان برای عرضه بی‌واسطه تولیداتشان استقبال می‌کنیم.»

۲۹۴ میدان و بازار میوه و تره‌بار در مناطق ۲۲گانه تهران فعال است.

۲۶۳میدان میوه و تره‌بار از مدیریت شهری گذشته تحویل گرفته شده است.

۱۰۰میدان میوه و تره‌بار در سال‌ ۱۴۰۱ احداث می‌شود.

۱۰۰میدان میوه و تره‌بار نیز در سال ۱۴۰۲ احداث خواهد شد.

۵۰۰میدان میوه و تره‌بار برآورد افزایش میادین تا پایان سال ۱۴۰۲ است.

۳۲میدان میوه و تره‌بار در ۶ماه نخست مدیریت شهری به پایتخت اضافه شده است.

۴۳سال از احداث نخستین میدان میوه و تره‌بار در تهران می‌گذرد.

۲۰۰میدان میوه و تره‌بار با نگاه ویژه به مناطق جنوبی تهران ایجاد خواهد شد.

۵تا ۱۰درصد کالاها در مدیریت شهری جدید ارزان‌تر به‌دست مردم می‌رسد.

۲هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی مردم در طول ۲۰۰روز از دوره مدیریت شهری است.

۳۱غرفه تخصصی در ۲۹ایستگاه مترو احداث شده است.

قیمت برنج پاکستانی در میادین میوه و تره‌بار ۱۸هزار و ۵۰۰تا ۲۰هزار تومان است؛ درحالی‌که در بازار هر کیلو برنج پاکستانی بین ۲۷تا ۳۰هزار تومان است.

۱۵درصد افزایش کیفیت در محصولات فرنگی‌ است.

۶برابر افزایش عرضه گوشت گوسفند و گوساله از بهمن‌ماه سال قبل تا امروز است.

۵تا ۱۰درصد عرضه میوه از  فروردین سال گذشته تا فروردین امسال افزایش داشته است.

۱۵تا ۲۰هزار میلیارد تومان هزینه احداث چند ابرپروژه است.

۱۰تا ۳۰هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی و بسته‌بندی در میدان مرکزی ایجاد خواهد شد.

۳۰۰تن در روز پسماند میادین میوه و تره‌بار است که تبدیل به کمپوست و خوراک می‌شود.

۴میدان میوه و تره‌بار تا خردادماه سال ۱۴۰۱ احداث می‌شود.

۱۲۳محله در تهران میدان میوه و تره‌بار ندارند.   ۷۰محله بدون میدان میوه و تره‌بار در اولویت احداث بازار میوه و تره‌بار قرار دارند.

تفاوت عرضه در میادین میوه و تره‌بار با بازار  

۳۹درصد عرضه میوه‌جات افزایش داشته است.   ۳۲درصد عرضه گروه سبزیجات افزایش داشته است.

۱۶درصد عرضه گوشت گوساله افزایش داشته است.

۲۲درصد گوشت گوسفند افزایش داشته است.   ۹درصد عرضه گوشت مرغ افزایش داشته است.   اختلاف قیمت میادین میوه و تره‌بار با بازار   ۱۴درصد قیمت تخم‌مرغ

۱۷درصد قیمت گروه حبوبات

۲۰درصد قیمت قندوشکر

Previous Post

وزیر کشور: شهر بدون شهرداری و شهرداری بدون کارگر معنایی ندارد/ زاکانی با تمام وجود به فکر کارگران است

Next Post

سروری: استقبال بین‌المللی از نمایشگاه گل و گیاه نشانه سطح خوب آن است

Modir

Next Post
سروری: استقبال بین‌المللی از نمایشگاه گل و گیاه نشانه سطح خوب آن است

سروری: استقبال بین‌المللی از نمایشگاه گل و گیاه نشانه سطح خوب آن است

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • Trending
  • Comments
  • Latest

اتخاذ تدابیر اجرایی به منظور تسریع

0
ممنوعیت تردد 1500 تاکسی

ممنوعیت تردد ۱۵۰۰ تاکسی کاربراتوری از سال ۱۴۰۱

0
حمل و نقل پاک

حمل‌ونقل پاک

0
بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانی

رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانی

0
سیستم اعتبار اجتماعی چین

سیستم اعتبار اجتماعی چین چیست و چگونه کار می کند؟

28 دی 1401
تکنولوژی; بارانی بر آتش آلودگی تهران

تکنولوژی; بارانی بر آتش آلودگی تهران

26 دی 1401
نامه سرگشاده عضو شورای شهر به معاون رییس جمهور

نامه سرگشاده عضو شورای شهر به معاون رییس جمهور

18 دی 1401
ضرورت مدیریت یکپارچه آلودگی هوا و تعیین دستگاه متولی جهت اجرای قانون هوای پاک

ضرورت مدیریت یکپارچه آلودگی هوا و تعیین دستگاه متولی جهت اجرای قانون هوای پاک

13 دی 1401

أخبار حديثة

سیستم اعتبار اجتماعی چین

سیستم اعتبار اجتماعی چین چیست و چگونه کار می کند؟

28 دی 1401
تکنولوژی; بارانی بر آتش آلودگی تهران

تکنولوژی; بارانی بر آتش آلودگی تهران

26 دی 1401

دسته بندی

  • مدیریت شهری
  • شهرسازی
  • اجتماعی
  • محیط زیست
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • ترافیک
  • منابع انسانی
  • رویداد اخیر
  • درباره ما
    • ارتباط با ما
فهرست
  • مدیریت شهری
  • شهرسازی
  • اجتماعی
  • محیط زیست
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • ترافیک
  • منابع انسانی
  • رویداد اخیر
  • درباره ما
    • ارتباط با ما

لینک های مفید

شهرداری تهران

شورای شهر تهران

گروه فرهنگی رسانه ای تهران نامه، از ابتدای سال ۱۳۹۶ به صورت تخصصی در حوزه مدیریت شهری-مشخصاَ شورا و شهرداری تهران- فعالیت خود را آغاز کرد. استقلال و بی طرفی، حرفه ای گری و مخاطب محوری، ویژگی های کار تهران نامه است.
این ویژگی ها به همراه سابقه فعالیت طولانی تیم تهران نامه در حوزه های رسانه ای، فرهنگی و سیاسی، موجب شده تا امروزه تهران نامه به رسانه ای اثرگذار و مرجع در حوزه شورا و شهرداری تهران تبدیل شود.

Facebook Twitter Youtube

تمامی حقوق محفوظ است