• مدیریت شهری
  • شهرسازی
  • اجتماعی
  • محیط زیست
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • ترافیک
  • منابع انسانی
  • رویداد اخیر
  • درباره ما
    • ارتباط با ما
فهرست
  • مدیریت شهری
  • شهرسازی
  • اجتماعی
  • محیط زیست
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • ترافیک
  • منابع انسانی
  • رویداد اخیر
  • درباره ما
    • ارتباط با ما
Home اقتصادی
هر چه سریعتر مدیریتی توانمند برای اتوبوسرانی انتخاب کنند

سروری: صحت سنجی آمارها، یک بار برای همیشه صورت گیرد

by Modir
7 آذر 1401
in اقتصادی, ترافیک
0 0
0

نایب رئیس شورای اسلامی تهران در جریان ارائه گزارش نظارتی 6 ماهه پروژه های تملک و دارایی های سرمایه ای معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران، در پاسخ به برخی ابهامات اعضا درباره این گزارش، بر صحت سنجی آمارها و گزارش های ارائه شده به شورا تاکید کرد.

به گزارش »تهران نامه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر اسلامی تهران، در یکصد و نهمین جلسه شورا، گزارش نظارتی ۶ ماهه پروژه های تملک و دارایی های سرمایه ای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرائت شد؛ در همین راستا محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر توضیحاتی را در خصوص روند تخصیص بودجه و بودجه مصوب ۱۴۰۱ معاونت ارائه کرد و گفت: این گزارش‌ مربوط به شش ماهه اول سال است و در دو ماهه اخیر هر اتفاقی که رخ داده در گزارش شش ماهه بعدی ثبت می‌شود.

می‌گویند پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم. این یعنی چه؟ یعنی دو چرخ اتوبوس خریدند؟

تشکری هاشمی در واکنش به وضعیت معاونت حمل و نقل در حوزه اتوبوسرانی، گفت: یکی از بدترین وضعیت‌ها را در اتوبوسرانی داریم و امسال تنها ۲۰۰ اتوبوس گرفتند که بخشی از آنها مربوط به خرید دولت قبلی بوده و بخشی نیز دریافت کمک دولتی بوده است.
وی با بیان اینکه این شرایط در حالیست که ما باید ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در تهران داشته باشیم، اما حالا تنها ۱۴۰۰ اتوبوس تک و دو کابین در تهران فعال هستند، اظهار کرد: افق روشنی نیز در تحقق ۷۰۰۰ اتوبوس نمی‌بینیم و نمی‌توانیم منتظر قرارداد دولت بنشینیم و شهرداری باید برنامه خود در حوزه اتوبوسرانی را صریح و روشن اعلام کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری اعلام کرده که ۵۹۱ اتوبوس اورهال شده‌اند، اما عمدتا اورهال آنها در حد رنگ کاری یا صافکاری بوده ، گفت: می‌گویند پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم. این یعنی چه؟ یعنی دو چرخ اتوبوس خریدند؟
وی تصریح کرد: انتظار داریم در شش ماهه دوم سال بازسازی اتوبوس‌ها با فوریت در دستور کار قرار گیرد و در مورد خرید اتوبوس نیز اقدامات کافی را داشته باشند، چرا که همه ما در شورا بر توسعه حمل و نقل عمومی تاکید داریم، اما ضعیف‌ترین عملکرد در حوزه اتوبوسرانی است.

گزارش‌های شهرداری درست است یا صحبت‌های عضو شورا؟

در ادامه پرویز سروری، نایب رییس شورای شهر تهران نیز در واکنش به سخنان تشکری هاشمی با بیان اینکه آیا ۵۹۱ اتوبوس اورهال شده فقط رنگ آمیزی بوده، افزود: برایمان سوال است که گزارش‌های شهرداری درست است یا صحبت‌های عضو شورا؟ آیا گزارش‌های غلط به عضو شورا می‌دهند یا شهرداری گزارش غلط به ما می‌دهد؟

وی با تاکید بر اینکه یکبار برای همیشه باید در برخی مسائل آماری صحت ‌سنجی صورت گیرد، اظهار کرد: راه دوری نیست و می‌توان بازدید کرد که آیا ۲۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده یا تعداد اتوبوس‌ها ۱۴۵ دستگاه بوده است؟

سروری افزود: پیشنهاد می‌کنم که ریاست شورا گروهی را مامور کند تا آمار درست را احصا کرده و در اختیار اعضای شورا و دیگر مقامات جهت بهره برداری صحیح قرار دهند.

تشکری هاشمی در واکنش به این سخنان گفت: سروری نور چشم ماست، اما بحث تحقیر یکدیگر را نداریم و مگر ما می‌توانیم عدد واقعی را تکذیب کنیم؛ من هفته پیش تذکری دادم و آقای فروزنده معاون مالی شهردار تهران با من تماس گرفت و گلایه کرد و درخواست جلسه داشت اما سه بار تا کنون از آقای فروزنده و آقای بهرامی خواسته‌ایم که به جلسه بیایند اما نشده و ما نیز می‌خواهیم که آمارها روشن شود.

وی تاکید کرد: هنر ما این نیست که عدد بزرگ را بگوییم که مثلا کار می‌کنیم و در مورد اورهال ۵۹۱ اتوبوس باید بگویم که اتوبوس‌های اورهال شده ۱۰۰ مورد هم نیست.

هر چه سریعتر مدیریتی توانمند برای اتوبوسرانی انتخاب شود

مهدی چمران در واکنش به این تضارب آراء دو عضو گفت: حتما جلسه‌ای را برای بررسی وضعیت اتوبوسرانی برگزار می‌کنیم و از معاون حمل و نقل نیز می‌خواهیم تا هر چه سریعتر مدیریتی توانمند برای اتوبوسرانی انتخاب کنند تا آن حوزه هم سر و سامان بگیرد؛ اما واقعیت این است که قیمت اتوبوس داخلی پنج میلیارد و اتوبوس خارجی هشت میلیارد است و ما دو جلسه در مجلس داشتیم که سازندگان اتوبوس به ما بگویند که توانایی تولید چند اتوبوس را دارند؟ اما آنها فقط می‌گفتند که ۱۴ ماه زمان لازم دارند و ما به آنها گفتیم که تا عید چند دستگاه می‌توانید تحویل دهید که بالاخره هم نتوانستند بگویند که توانایی تحویل چند اتوبوس تا عید را دارند.

حبیب کاشانی نیز در واکنش به این سخنان با بیان اینکه شورا محل تضارب آراء است،‌ گفت: لازم است که هر چه سریعتر وضعیت اتوبوسرانی با چندین هزار پرسنل را روشن کنید تا مدیر جدید امور اتوبوسرانی را سامان دهد.

Previous Post

وجود ۵۴ نقطه خطرآفرین در منطقه ۲۱

Next Post

ضرورت رسیدگی به پرونده های حقوقی سنوات گذشته سازمان سرمایه گذاری

Modir

Next Post
ضرورت رسیدگی به پرونده های حقوقی سنوات گذشته سازمان سرمایه گذاری

ضرورت رسیدگی به پرونده های حقوقی سنوات گذشته سازمان سرمایه گذاری

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • Trending
  • Comments
  • Latest

اتخاذ تدابیر اجرایی به منظور تسریع

0
ممنوعیت تردد 1500 تاکسی

ممنوعیت تردد ۱۵۰۰ تاکسی کاربراتوری از سال ۱۴۰۱

0
حمل و نقل پاک

حمل‌ونقل پاک

0
بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانی

رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانی

0
سیستم اعتبار اجتماعی چین

سیستم اعتبار اجتماعی چین چیست و چگونه کار می کند؟

28 دی 1401
تکنولوژی; بارانی بر آتش آلودگی تهران

تکنولوژی; بارانی بر آتش آلودگی تهران

26 دی 1401
نامه سرگشاده عضو شورای شهر به معاون رییس جمهور

نامه سرگشاده عضو شورای شهر به معاون رییس جمهور

18 دی 1401
ضرورت مدیریت یکپارچه آلودگی هوا و تعیین دستگاه متولی جهت اجرای قانون هوای پاک

ضرورت مدیریت یکپارچه آلودگی هوا و تعیین دستگاه متولی جهت اجرای قانون هوای پاک

13 دی 1401

أخبار حديثة

سیستم اعتبار اجتماعی چین

سیستم اعتبار اجتماعی چین چیست و چگونه کار می کند؟

28 دی 1401
تکنولوژی; بارانی بر آتش آلودگی تهران

تکنولوژی; بارانی بر آتش آلودگی تهران

26 دی 1401

دسته بندی

  • مدیریت شهری
  • شهرسازی
  • اجتماعی
  • محیط زیست
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • ترافیک
  • منابع انسانی
  • رویداد اخیر
  • درباره ما
    • ارتباط با ما
فهرست
  • مدیریت شهری
  • شهرسازی
  • اجتماعی
  • محیط زیست
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • ترافیک
  • منابع انسانی
  • رویداد اخیر
  • درباره ما
    • ارتباط با ما

لینک های مفید

شهرداری تهران

شورای شهر تهران

گروه فرهنگی رسانه ای تهران نامه، از ابتدای سال ۱۳۹۶ به صورت تخصصی در حوزه مدیریت شهری-مشخصاَ شورا و شهرداری تهران- فعالیت خود را آغاز کرد. استقلال و بی طرفی، حرفه ای گری و مخاطب محوری، ویژگی های کار تهران نامه است.
این ویژگی ها به همراه سابقه فعالیت طولانی تیم تهران نامه در حوزه های رسانه ای، فرهنگی و سیاسی، موجب شده تا امروزه تهران نامه به رسانه ای اثرگذار و مرجع در حوزه شورا و شهرداری تهران تبدیل شود.

Facebook Twitter Youtube

تمامی حقوق محفوظ است