تهران با ویژه برنامه‌های «عید امید و لبخند» به استقبال عید سعید فطر می‌رود

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهر و شهروندان تهرانی در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر مهمان ویژه برنامه‌های «عید امید و لبخند» می‌شوند.

محمدحسن جعفرزاده مدیرکل فرهنگی شهَرداری تهران درباره جزئیات طرح «عید امید و لبخند» گفت: هم زمان با وداع ماه مبارک رمضان و با فرارسیدن عید بندگی پس از یک‌ ماه عبادت خالصانه به درگاه خداوند متعال، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، فرصت را مغتنم شمرده و با ویژه برنامه های فرهنگی، آیینی و مذهبی به نام «عید امید و لبخند»، به استقبال این عید بزرگ می رود.

وی افزود: هدف این ویژه برنامه ها ایجاد نشاط و سرور معنوی در شهروندان، نکوداشت آیین های اسلامی و ایرانی و معرفی عید فطر به عنوان هدیه الهی و سرآغاز فصل جدیدی از زندگی پرامیدَ در پرتو تلطیف روحی، جسمی و ذهنی افراد به مناسبت یک ماه بندگی است. امروز، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند تلاش برای آشنایی و شناخت هر چه بیشتر شهروندان از ابعاد فرهنگی مذهبی عید سعید فطر هستیم.

جعفرزاده ادامه داد: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی با اهداء بسته های فرهنگی ویژه نوجوانان و اهدا شاخه گل به نمازگزاران همراه با ارائه خدمات محتوایی با رویکرد خانواده و گروه مخاطب جوان در مصلی امام خمینی(ره) همراه با پذیرایی از نمازگزاران عید فطر و برپایی استیج جهت اجرای ویژه برنامه های مناسبتی روز عید فطر از جمله اجرای تواشیح قبل و بعد از برگزاری نماز، برگزاری مسابقات فرهنگی شامل کتابخوانی، قصه گویی، نقاشی،عکاسی و…  با محوریت موضوعات عید سعید فطر به همراه اهدا جوایز در دو بخش فضای مجازی و آثار ارسالی شهروندان و همچنین تجلیل از هیات امنا و امام جماعت و فعالین مساجد فعال در طول ماه مبارک رمضان بخشی از برنامه های «عید امید و لبخند» است.

جعفرزاده با اشاره به فضاسازی سیمای بصری شهر به مناسبت عید سعید فطر و با شعار «عید امید و لبخند» افزود: در تعطیلات عید سعید فطر با برپایی استیج و اجرای برنامه های عیدانه در بوستان های شاخص شهر و  برگزاری ویژه برنامه های جشن، سخنرانی و همچنین برپایی مراسم تقدیر از فطر اولی ها در مساجد شاخص میهمان شهروندان خواهیم بود. اجرای مراسم نورافشانی در بیش از ۴۰۰ نقطه شهر در شب عید سعید فطر و پذیرایی از شهروندان با برپایی بیش از ۱۰۰ ایستگاه صلواتی در میادین اصلی و توزیع گل و کارت پستال بین شهروندان در روز عید از دیگر برنامه های طرح عید امید و لبخند در پایتخت است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: با اجرای پویش «لبخند بسازیم» برای کمک به محرومین و ایتام و توزیع کمک ها در روز عید سعید فطر با مشارکت مجموعه هایی چون صداوسیما بخصوص معاونت صدا و شبکه یک سیما، اسنپ، ایرانسل، خیریه آبشار عاطفه ها و سازمان رفاه و خدمات شهرداری تهران و همچنین مساجد، پایگاه های بسیج،خیرین،گروه های خودجوش جهادی و مردمی این عید بزرگ مذهبی را همه در کنار هم با نشاندن لبخند بر لب ایتام و محرومین جامعه جشن می گیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.