میدان آزادی آماده برگزاری جشن‌های نیمه‌شعبان و عید نوروز شد

محمد جواد خسروی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: در آستانه سال جدید، منطقه ۹ به عنوان یکی از مناطقی که در ورودی پایتخت واقع شده نسبت به ایجاد فضایی بانشاط با اجرای برنامه های ویژه اقدام کرده است.

وی عنوان کرد: منطقه ۹ از جمله مناطق ورودی شهر تهران است که مسافرین نوروزی و شهروندان در بدو ورود به آن با برج آزادی به عنوان نماد تاریخی پایتخت و میدان آزادی به عنوان شاخص ترین میدان شهر مواجه می شوند.

خسروی تاکید کرد: در راستای ایجاد فضایی بانشاط در ایام نوروز و در پیش بودن جشن نیمه شعبان، نسبت به کاشت گل های رنگارنگ و ایجاد فرش های گل متنوع در غرب تهران اقدام شده است.

وی همچنین با اشاره به کاشت گل در منطقه ۹ توضیح داد: در حال حاضر و از زمان شروع کاشت گل های بهاره با ۳۰۰۰ متر مربع گل کاری و ایجاد فرش گل با وسعت حدود ۷۰۰ مترمربع فرش در بوستان های المهدی، معلم، جانبازان، کوکب، هاشمی، شهدای آزادی، شهدای صالحی و بلوار استاد معین اقدام شده که اکثر گونه ها شب بو و بنفشه هستند.

تونلی از نور در ضلع غربی میدان آزادی

وی افزود: همانند سنوات پیشین با ایجاد فضایی متفاوت در میدان آزادی نسبت به ایجاد تونلی از گُل و نور تحت عنوان «گُلنور» به طول ۴۵ متر در ضلع غربی میدان آزادی اقدام شده است.

شهردار منطقه ۹ گفت: در این طرح از گُلدان های طبقاتی سینره و ریسه‌های سوزنی ۷ رنگ به متراژ ۵۰۰۰ متر استفاده شد.

وی تصریح کرد: این سازه که متصل به ریموت خودکار است با رنگ‌های زیبا و چشم‌نواز نصب خواهد بود که جلوه خاصی به شهر در طول شب می‌بخشد و باعث جذب مخاطب می‌شود.

خرید های نوروزی با روز بازار خیابان اجتماعی

خسروی با اشاره به احداث روز بازار در منطقه ۹ عنوان کرد: برپایی روز بازار غرب تهران با هدف ساماندهی دست فروشان و حمایت از زنان سرپرست خانوار و کارآفرین در خیابان اجتماعی(دکتر بدر الزمان قریب) ایجاد شده است.

وی توضیح داد: در این روز بازار ۶۰ غرفه شامل پوشاک، خوراک محلی، ظروف، دست سازه‌های تزیینی، داروها و عرقیجات گیاهی و طبی، لوازم التحریر، وسایل بهداشتی و آرایشی، محصولات چرم، عروسک‌های بافتنی و بسیاری دیگر در کنار پخش زنده رادیو محله دایر است.

شهردار منطقه ۹ گفت: شهروندان با حضور در این بازارچه محلی امکان خرید تعدادی از اقلام عید نوروز را از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین از ساعت ۱۰ صبح دارند.

اجرای طرح روز شمار تا نوروز ۱۴۰۱ در غرب تهران

خسروی با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه ۹ گفت: در این راستا با شستشوی جداره ها و ایستگاه های اتوبوس و تاکسی، حذف زوائد فیزیکی، نورپردازی و آذین بندی و نصب المان های نوروزی و رنگ آمیزی حصارهای کارگاهی و ساختمانی جلوه ای از زیبایی بهار به غرب تهران داده شده است.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: طرح روز شمار تا نوروز ۱۴۰۱ در غرب تهران با پایش محلات از بهمن ماه شروع شده و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد؛ تاکنون و با اجرای طرح مذکور هم مباحثی از جمله رسیدگی به بوستان های منطقه ۹، معرفی ظرفیت های گردشگری، جانمائی و نصب غرفه در نقاط مختلف محلات و زیباسازی منظرشهری با محوریت برج آزادی در آستانه جشن نیمه شعبان و عید نوروز مورد تاکید قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.