عدم پاسخگویی سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ به شهروندان تهرانی

سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۳:۲۲


احمد صادقی امروز در جریان پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: پس از اطلاع‌رسانی شماره تماس خود برای اعلام مشکلات، تاکنون حدود ۱۰۰ پیام توسط شهروندان ارسال شده است که پس از دسته‌بندی و بررسی اولیه آنها به تعدادی از پیام‌ها برخوردم که غالبا با رویکرد انتقاد از شیوه‌های خدمت‌رسانی بخش‌های مختلف مدیریت شهری و با موضوعات پیرامون خدمات شهری بوده که بنابر پیام‌های واسطه بارها توسط شهروندان به شماره‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ اطلاع‌رسانی شده اما متأسفانه در بعضی موارد همچنان موضوع شکایت و انتقاد پابرجاست و یا جواب دقیقی به شهروندان ارائه نشده که موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده است.

 

وی تصریح کرد: بر همین اساس به شهردار تهران تذکر می‌دهم که رسالت این سامانه‌ها برقراری ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر و چشمان بینای شهر با مدیران است و باید درخواست‌های آنها و انتقادات مطرح شده در اسرع وقت بررسی شود و پاسخ‌های دقیقی به آنها داده شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: کاهش تخلفات، جلب رضایت شهروندان، افزایش کارآمدی و بهبود عملکرد مهمترین وظیفه این سامانه‌ها هستند و لازم است با اصلاح ساختارها به‌کارگیری افراد صادق، متخصص و دلسوز زمینه‌های تحول و نقش‌آفرینی این سامانه‌ها فراهم شود.

 

صادقی افزود: اصل هشتم قانون اساسی حق امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم قائل شده است و جامعه‌ای که این اصل در آن رعایت شود هیچگاه به انحراف کشیده نمی‌شود. و فراموش نکنیم مردم حق دارند بر مسئولین نظارت داشته باشند و نظرات و پیشنهادات خود را مرتبط و با نظارت بر امور به بهترین شیوه ممکن در اجرای آن دخالت کنند.

 

وی گفت: شورای شهر می‌خواهد حق مردم را در شهرداری عینیت بخشد، فرصت ارتباط باید به صورت مساوی و عادلانه در اختیار شهروندان باشد که ما را ارزیابی کنند و ما نیز از انتقادات و پیشنهادات آنها استفاده کنیم.

 

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: لازم است گزارش تحلیلی از عملکرد سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شامل مهمترین دغدغه‌ها و انتقادات شهروندان و شیوه‌های رسیدگی و پاسخگویی تهیه و در اسرع وقت به شورای شهر (کمیته شفافیت و شهر هوشمند) ارائه شود.

 

 

نظرسنجی

  • Sorry, there are no polls available at the moment.

آخرین اخبار